Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 6 موج شکن مردمی با هدف رونق اشتغال در نوار ساحلی استان احداث شده که به دلیل تاثیرگذاری در معیشت مردم بومی با استقبال خوب آن ها همراه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز آقایی در گفت وگو با عصرهامون، اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی به منظور تسهیل در ترافیک و عبور و مرور دریایی، ایمنی شناورها و حفاظت از منابع دریایی و خشکی اهداف کلانی را در راستای مسئولیت های قانونی و اجتماعی خود دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، یکی از اقدامات این اداره کل در راستای این اهداف احداث موج شکن های چند منظوره مردمی است که چند سال اخیر 6 موج شکن با هدف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توسعه پایدار و توزیع یکنواخت جمعیت در طول نوار ساحلی استان ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بیردف، رودیک، گواتر و جد کنارک هر کدام با 19 هکتار مساحت، گوردیم با 16 هکتار و گیشاپ با 12 هکتار مساحت از جمله موج شکن های مردمی است که با کاربری صیادی، گردشگری، رونق صنعت پرورش ماهی در قفس، ورزش های آبی و ... در استان ایجاد شده و با توجه به تاثیرگذاری در اشتغال مورد پذیرش و استقبال خوب مردم منطقه قرار گرفته است.

آقایی با بیان این که در هر موج شکن ظرفیت اشتغال حدود هزار و 500 نفر به صورت مستقیم وجود دارد گفت: برای ساخت این موج شکن ها بیش از 75 میلیارد تومان هزینه شده است و صیادان زیادی در آن فعالیت دارند.

وی افزود: علاوه بر تاثیر موج شکن های مردمی در اشتغال مردم بومی، شرکت های زیادی نیز متقاضی سرمایه گذاری در بخش های صیادی، گردشگری، تولید انرژی و ... در این زیرساخت ها و پسکرانه های آن هستند که تاثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پایان اظهار کرد: همچنین در چابهار 12 کارگاه شناورسازی وجود دارد که از این تعداد، 6 کارگاه موفق به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی شده است و در سال ظرفیت تولید 271 شناور با اشتغال بیش از هزار نفر را دارد که رفع محدودیت تولید این کارگاه ها می تواند تاثیر مستقیمی در معیشت مردم و اشتغال زایی در نوار ساحلی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است

 محمد کرمی  در نشست شورای اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در شرایطی که همه قدرت‌های جهانی سعی در ایجاد خلل در روند توسعه منطقه دارند اگر به خداوند متعال متکی شویم قطعاً بر همه این توطئه‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مباحث آموزشی و آینده نگری مدارس و دانشگاه ها نقش مستقیم و اثرگذاری در توسعه یک کشور دارد و اساس کار در حوزه فرهنگ از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه مجموعه‌ها وظیفه دارند پای کار آموزش و پرورش باشند چرا که این نهاد مهم زیرساخت اصلی سایر دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند چرا که اگر تربیت این ۲ نهاد با یکدیگر مغایرت داشته باشد فرزند ما دچار دوگانگی خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در سیستان و بلوچستان رخ داده به طوریکه تاکنون پنج هزار نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال آموزش دیدند که این اقتصاد دیجیتال می‌تواند موجب افزایش تولید و صادرات این استان شود.

وی تصریح کرد: امروز در یک جنگ شناختی همه جانبه قرار داریم و دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است؛ در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسوولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه مبانی نظری موجود در قرآن بسیار قوی است و همه تئوری‌ها و تحلیل‌های موجود از طرف دشمن را خنثی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است