Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه طلوع نیوز افغانستان اعلام کرد که به نسخه ای از طرح 7 ماده ای اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان برای دستیابی به صلح دست یافته است.

بندهای هفتگانه این طرح عبارتند از:

۱- مذاکره با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)؛ ارایه طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و مکانیسم اجرای این طرح و نیز چارچوب همکاری پس از این خروج از سوی افغانستان و آمریکا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- مذاکرات با طالبان؛ شروع مذاکره تیم مذاکرات ۱۵ نفره از قبل تشکیل شده با طالبان پس از حصول اطمینان طالبان از خروج نیروهای خارجی. (این مذاکرات به شیوه ای فراگیر و مشورتی برگزار خواهد شد تا به همه افغان ها اطمینان دهد که هر یک از آنها نماینده ای در آن دارند. قبل از شروع این مذاکرات، مردم و دولت افغان از طالبان خواهند خواست با هدف فراهم کردن فضایی برای مذاکراتی موفق، به همراه دولت، آتش بس اعلام کند).

۳- مذاکره با پاکستان؛ پاکستان سرچشمه  است و دولت افغانستان به دنبال این اطمینان خواهد بود که کابل در ازای تضمین پاکستان در رابطه با تبدیل نشدن به مکانی امن برای تروریست ها،  شریک فعال تجاری، بازرگانی و انرژی برای اسلام آباد خواهد بود. 
۴- اتفاق نظر و توافق با شرکای منطقه ای و بین المللی؛ مذاکره با همسایگان، منطقه و جهان اسلام باعث ارایه تضمین های متقابل در زمینه عدم تعارض بین این کشورها و افغانستان خواهد شد.
۵- گفت وگو با غرب و سازمان های بین المللی؛ هدف دولت افغانستان تعامل با اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی، سازمان ملل، بانک جهانی و سایر شرکای افغانستان و طراحی و اجرای برنامه های جامع توسعه است که می تواند کشور را در مسیر توسعه بلند مدت قرار دهد.
۶- تقویت نهادها و موسسات در سطح ملی. صلح پایدار که احتمالا با تلاش های ذکر شده در بالا محقق می شود، افغانستان باید به تقویت حکومت جمهوری اسلامی، قدرتمند ساختن نیروهای امنیتی و دفاعی ، بهبود حاکمیت و مبارزه با فساد ادامه دهد.
۷- حل مشکلات در همه بخش ها و مناطق کشور. هر یک از مناطق افغانستان مشکلات خاص خود را دارند که باید شناسایی و حل فصل شوند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان رئیس جمهور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟