Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:43:06 GMT

مرکز آموزش مجازی قرآن در سمنان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۰۸۱۱

مرکز آموزش مجازی قرآن در سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اوقاف سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی اظهار کرد: در راستای افزایش سطح کیفی اجرای طرح حفظ در استان، اوقاف و امور خیریه، مرکز آموزش مجازی و ستاد حفظ استان  را در شهرستان سمنان  راه اندازی کرده است همچنین شاهد افتتاح ستاد حفظ قرآن در دامغان طی یک سال گذشته بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشکیل مجمع داوران استان و شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: با دوره‌های آموزشی برگزارشده چند داور استانی توسط سازمان اوقاف به‌عنوان داوران کشوری انتخاب‌ و در برخی از مسابقات به قضاوت پرداختند.

اعزام داور به مسابقات قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: کمیته انضباطی و فنی داوران و مسابقات قرآن استان با حضور داوران و پیشکسوتان در مسابقات استانی قرآن کریم نیز در سال جاری تشکیل شده است.

عرفانی نظارت و داوری در برگزاری مسابقات استانی جهاد کشاورزی، داوری مسابقات آموزش‌ و پرورش، همکاری در برگزاری مسابقات و تأمین داوران برخی از ارگان‌ها، برگزاری کمیته تخصصی نظارت و انضباطی داوران، مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن حراست‌های استان سمنان را از دیگر اقدامات اوقاف دانست.

قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی

رئیس اوقاف و امور خیریه بسطام نیز از خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) در ایستگاه قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی مسجد بین‌راهی امام خمینی (ره) شاهرود به همت هیئت‌امنای بقاع متبرکه شهر بسطام خبر داد و گفت: این موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده و تا پایان ماه صفر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی با اشاره به اینکه در این موکب هرروز هیئت‌امنای یکی از امامزادگان منطقه بسطام خدمات ارائه می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امروز با همکاری هیئت‌امنای امامزاده ابراهیم (ع) و خیرین شهر مجن در سه وعده غذایی پیش‌بینی‌شده که صبحانهو نهار بین زائران توزیع شده و امشب نیز از زائران به‌صرف شام پذیرایی خواهد شد.

وی گفت: در موکب قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی منطقه بسطام در وعده صبحانه از حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر و در وعده‌های ناهار و شام نیز از حدود یگ‌هزار و ۲۰۰ نفر پذیرایی می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بسطام عنوان کرد: از زمان شروع فعالیت موکب تا پایان خدمت‌رسانی از زائران با توزیع میان وعده از قبیل سیب‌درختی، چای، نان قندی، لبو و سایر تنقلات که باهمت خیرین و خادمان موکب تهیه می‌شود، پذیرایی خواهد شد.

کد خبر 4757503

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش قرآن شاهرود سمنان شهادت امام رضا ع اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان

۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک‌ مقیاس در روستاهای استان سمنان به مناسبت هفته بسیج سازندگی افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، 213 نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای استان سمنان عصر امروز با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

این تعداد نیروگاه خورشیدی در هشت شهرستان استان سمنان آماده بهره‌برداری شده و آیین افتتاح متمرکز این نیروگاه‌های کوچک مقیاس در "درجزین" برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در این آیین با اشاره به اینکه 496 متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی کوچک‌ مقیاس در روستاهای استان سمنان اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان 287 میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا شده که این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل سپه و ملت در استان سمنان پرداخت شد.

مهدی کاشفی با اشاره به برنامه این سازمان برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌ مقیاس در روستاهای این استان، تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در نظر دارد تا پایان امسال تعداد 350 نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس را با مشارکت مردم در سراسر این استان اجرایی کند.

وی با اشاره به اعتبار پیش‌بینی‌ شده برای راه‌اندازی این تعداد نیروگاه خورشیدی در سال 1403، عنوان کرد: برای اجرای این تعداد نیروگاه خورشیدی بیش از 530 میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره 18 قانون بودجه امسال پیش‌بینی‌ شده است.

کاشفی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان برای اجرای تعداد 300 نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس ویژه مددجویان این نهاد حمایتی در سال 1403 خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به ماده 16 قانون جهش تولید، آمادگی لازم برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای صنایع پرمصرف برق توسط سازمان بسیج سازندگی استان سمنان وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: بر اساس ماده شانزده قانون جهش تولید صنایعی که "دیماند" (حداکثر توان مصرفی در واحد زمان) آن صنایع بیش از یک مگاوات است، باید در مدت پنج سال به میزان پنج درصد از مصرف برق خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر تأمین کنند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته یکی از واحدهای بزرگ تولیدی در استان سمنان با انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس خود را احداث کرد و امسال نیز قرارداد لازم برای احداث 6 نیروگاه انشعابی با 6 واحد بزرگ صنعتی استان سمنان منعقد شده است.

در این مراسم سردار شوقانی، فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان ، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، اقوامی پناه، فرماندار شهرستان مهدیشهر، سرهنگ کاشفی، مشاور استاندار در امور محرومیت‌زدایی و رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین عامری، امام جمعه به همراه جمعی از مردم درجزین حضور داشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!