Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حیطه فرهنگی ما می بینیم قول هایی داده می شود مبنی بر اینکه پوشش های نامناسب جمع آوری خواهند شد و این اقدام را شاهد نیستیم و این واقعا عملی است که جای سرزنش و توبیخ دارد و چرا مسئولان به چنین مسئله ای به این مهمی توجه ندارند که جامعه ما از لحاظ اخلاقی آسیب خواهد دید و اقدام می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ چند ماه اخیر خبری منبی بر جمع آوری مانتوهای جلو باز ار سطح بازار منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز برای تهیه گزارش و اینکه چقدر این موضوع عملیاتی شده است به بازار بزرگ و سرپوشیده کرمان سر زدم. متاسفانه همچنان مانتوهای جلوباز بر روی مانکن های داخل ویترین خودنمایی می کردند و باید گفت طرح های جدیدتری نیز به بازار آمده بود از جمله اینکه علاوه بر جلو باز بودن پشت آنها زیپ می خورد، آستین های کوتاه و چاک هایی که دو طرف طراحی شده بود.

به مغازه دیگر که مراجعه کردم متوجه شدم که این مدل مانتوها حتی برای بچه ها نیز طراحی و دوخته شده بود و لباسی که زیر آن استفاده می شد یک بلوز سفید با عکس حیوانات کارتونی بود.

جلوتر فروشگاه پیراهن مردانه، پیراهن هایی را با چهره های ترسناک روی آن طراحی شده بود، برای فروش عرضه شده بود.

مغازه دیگر اقدام به فروش ساپورت هایی کرده بود که بهتر است خود شما ببینید و اظهار نظر نمایید.

متاسفانه علاوه بر اینها فروشنده ها از مانکن هایی استفاده می کردند که چشم هر رهگذری را به خود جلب می کرد و قبل از لباس توجه بیننده جلب مانکن می شد.

به نظر شما چه کسی باید به این مسئله توجه داشته باشد. و این در حالی است که مسئولین قول دادند که چنین مدل هایی از سطح بازار جمع آوری شده و طراحان و خیاطان دیگر اقدام به دوخت چنین مانتوهایی نکنند. ولی متاسفانه همچنان شاهد دوخت و عرضه چنین پوشاکی به بازار هستیم. با دیدن این اوضاع و احوال متوجه می شویم که نظارتی بر بازار وجود ندارد و مسئولان وفای به عهد نمی کنند.

اینکه مسئولان در برخی از مواقع صحبت هایی می کنند و اقداماتی صورت می گیرد که می تواند مختص زمان خاص باشد یا اینکه آن قدر روی سخنان خود مصمم نیستند که چنین مسائلی پیش می آید و بالاخره اینکه قول هایی داده می شود اما عملیاتی نمی شوند.

عدم توجه مسئولان به اقدام و عمل، جامعه را دچار آسیب خواهد کرد

طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه به خبرنگار ما گفت : کسانی که سمتی دارند و قولی می دهند باید به آن وفادار بوده و جامه عمل بپوشانند و چقدر زیبا مولا امیرالمومنین (ع) فرموده که وفای به عهد از دلایل بزرگی و عظمت است یعنی کسی که حرفی می گوید و سخنی و قولی می دهد قطعا اگر انسان بزرگ و شایسته و وارسته ای باشد سعی می کند تمام هم و غم خود را به کار گیرد تا به آن عهد و سخن خود عمل کند.

وی ادامه داد: مولا علی (ع) در جای دیگر می فرمایند : وفای به عهد از تمامیت جوانمردی است یعنی اینکه انسان جوانمرد است به آنچه می گوید عمل می کند و در جمله ای دیگر می فرمایند: عهد و پیمان و وفای به آن زینت بزرگواری است و حضرت روی این موضوع چقدر تاکید دارند به اینکه حرفی که می زنید باید به آن عمل کنید و خصوصا این که عهد و پیمان شکستن علی الخصوص از طرف صاحبان قدرت و حاکمان چقدر زشت است.

طباطبایی عنوان کرد: مسئولان در هر حیطه ای که مسئولیت دارند تمام سعی خود را به کار ببرند به سخنانی که می گویند جامه عمل بپوشند که این عمل باعث سعادت انسان های جامعه می شود و آنان عامل به حرف ها و سخنان باشند و برای اصلاح امور همت کنند و این همه تاکید شده که بعد از لااله الاالله و توحید خدمت به مردم است. علی الخصوص در حیطه فرهنگی که ما می بینیم قول هایی داده می شود مبنی بر اینکه پوشش های نامناسب جمع آوری خواهند شد و این اقدام را شاهد نیستیم و این واقعا عملی است که جای سرزنش و توبیخ دارد و چرا مسئولان به چنین مسئله ای به این مهمی توجه ندارند که جامعه ما از لحاظ اخلاقی آسیب خواهد دید و اقدام می طلبد.

استاد دانشگاه و حوزه خاطرنشان کرد: خداوند باریتعالی امر به معروف و نهی از منکر را واجب می داند و می گوید شما بهترین امت هستید زیرا امر به معروف و نهی از منکر دارید و ظیفه ما همین دعوت به خوبی و نهی از بدی ها است این خودش نشانه محبت و انسانیت است که متاسفانه ما می بینیم که ضربه هایی بر پیکر خانواده و افراد خانواده وارد می شود امید داریم که عده ای که غافل و کم توجه هستند کمی به خود بیایند و شاهد و ناظر اقدامات جدی آنان باشیم و امید که جوانان ما از آسیب های اجتماعی مصون باشند و این اقدام می طلبد.

وی در پایان تصریح کرد: مولا امیرالمومنین (ع) می فرمایند شعار مومن عمل است، بنابراین مسئولین نباید تنها به گفتار اکتفا کنند بلکه باید در عمل نشان دهند تا نتیجه آن را در جامعه نظارگر باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این طرح یک روزه، پزشکان متخصص قلب، داخلی، اطفال، مغز و اعصاب و چند پزشک عمومی به‌ همراه برخی کارشناسان مشاوره خانواده و تغذیه به اهالی این دو محله کم برخوردار رایگان خدمت کردند.

نادعلی صادقی فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: طرح  آرامش اجتماعی طرحی ملی است که توسط انتظامی با همراهی جامعه خیرین و مسوولان دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی هر شهرستان در محلات کمتر برخوردار و آسیب پذیر اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در ۲ محله همجوار و کمتر برخوردار سیدآباد و بدلجه گنبدکاووس با همراهی نیکوکاران این شهرستان اجرا و تا پایان سال در تمام محلات کم برخوردار دیگر این شهر اجرا می شود.
در این طرح فراهم کردن امکانات اولیه و تامین رایگان دارو را هم خیر همین محله محمد شهرکی برعهده داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز