Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:22:14 GMT

امارات و برزیل توافقنامه تجاری و دفاعی امضا کردند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۰۹۴۱

امارات و برزیل توافقنامه تجاری و دفاعی امضا کردند

امارات با برزیل توافقنامه‌ای برای توسعه روابط تجاری خود و نیز تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی همانند کشاورزی، زیرساخت‌ها، انرژی و مسایل دفاعی به امضا رساندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، طبق بیانیه مشترک دو کشور، امارات و برزیل در حاشیه سفر ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل به ابوظبی، او با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی توافقنامه‌ای برای تقویت و توسعه روابط تجاری دو کشور به امضا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولسونارو در سفری ۱۰ روزه به آسیا و خاورمیانه که با هدف جذب سرمایه‌ها برای کشورش انجام شد، وارد ابوظبی شد.

بر اساس بیانیه مشترک یاد شده، دو طرف در این دیدار بر همکاری‌های اقتصادی خوب دو کشور تاکید کرده و از قصد خود برای تقویت این همکاری‌ها سخن گفتند، آن دو همچنین توافقنامه‌هایی در زمینه‌های هوش مصنوعی، محیط زیست، مسایل دفاعی، تجارت و گمرک به امضا رساندند.

طبق اعلام اتاق تجارت و صنعت دبی، میزان معاملات تجاری این دو کشور در سال گذشته میلادی به ۲.۷ میلیارد دلار رسید.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از فرناندو لویسلیمو، سفیر برزیل در این کشور اعلام کرد، پس از آنکه حجم معاملات تجاری دو کشور تا ماه اوت به دو میلیارد دلار رسید، این میزان در سال جاری میلادی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات برزيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد