Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-08@16:42:49 GMT

یادداشت؛ استقلال تیم دوم هم می خواهد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۱۳۳۴

یادداشت؛ استقلال تیم دوم هم می خواهد

استقلال خود را پیدا کرده است و به نظر می رسد در ادامه این روند مدعی قهرمانی دراین فصل از بازی های لیگ برتر شود. 

به گزارش "ورزش سه"، اما استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر حتما یک تیم خوب روی نیمکت می خواهد. و البته تیم های خوب تر در رده های پایه. بی تعارف هم استقلال و هم پرسپولیس تیم های پایه خود را فراموش کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به این دلیل که فوتبال ما آنی و نتیجه گرا شده است. دیدید که به تازگی پرسپولیس با آریا بزرگر مهاجم تیم ملی جوانان قرارداد بست و به زودی تیم استقلال هم دو بازیکن تیم ملی جوانان را در اختیار گرفت. سوال اینجاست چرا استقلال و پرسپولیس نباید به تیم ملی جوانان بازیکن معرفی کنند و چرا باید برای تکمیل کادر فنی خود نیازمند تیم ملی جوانان باشند. 

 

از بحث خارج نشویم. در بازی دوستانه تیم ملی جوانان با ذخیره های استقلال این تیم ملی جوانان بود که با بهره گیری از بازیکنان زیر 18 سال حریف را با یک گل شکست داد. در حالی که تیم ملی جوانان یک گل دیگر هم توسط آریا برزگر به ثمر رساند که این گل مردود اعلام شد و البته در این بازی تیم ملی جوانان صاحب موقعیت های دیگری هم برای گل زنی شد که در برخی از صحنه ها عجله بازیکنان تیم ملی جوانان در زدن ضربه نهایی و در برخی از صحنه ها درخشش دروازه بان تیم استقلال موجب شد موقعیت ها از دست رود. 

 

در ترکیب تیم استقلال بازیکنانی به میدان آمدند که در خیلی از بازی های استقلال روی نیمکت این تیم می نشنینند. مثل رضا آذری، میلیچ، مرتضی تبریزی، علی دشتی، میلاد باقری ... محمد بلبلی بازیکن محروم استقلال هم در این بازی برای تیم آبی ها به میدان آمد. چنین تیمی به تیم ملی جوانان باخت. البته این موضوع به معنی نفی ارزش های فنی بازیکنان تیم ملی جوانان نیست. کما اینکه آنها پیش تر با تیم لیگ برتری پارس جنوبی مساوی کرده بودند و تیم خوب خوشه طلایی در لیگ یک را هم برده بودند. اما سوال اساسی اینجاست تیمی که یارای عبور از بازیکنان زیر 18 سال را ندارد چگونه می خواهد به استقلال در مسیر قهرمانی در لیگ برتر کمک کند؟ نه فقط در استقلال بلکه در خیلی از تیم ها مربیان بیشتر روی یازده بازیکن اصلی و سه بازیکن ذخیره زوم می شوند و دیگر بازیکنان را برای حضور روی نیمکت در اختیار می گیرند تا لیست خود را پر کنند در حالی که نباید اینطور باشد. بازیکنی که روی نیمکت می نشیند حتی باید قوی تر باشد چرا که به بازی می رود تا در روند آن تغییر ایجاد کند و اگر ضعیف تر از بازیکن حاضر در میدان باشد این اتفاق صورت نخواهد گرفت. 

 

تیم ذخیره های استقلال که در دیدار با تیم ملی جوانان یک بر صفر بازنده شد

 

از همه مهمتر اگر مربی روی نیمکت هم یک تیم خوب داشته باشد می تواند براحتی با هر ایده ای که دوست دارد و مبتی بر شرایط حریف بازی کند. یک بار مهاجم سرزن به میدان می فرستد و یک بار مهاجمی که روی زمین خوب به توپ ضربه می زند. پر کردن لیست تنها یک وظیفه نیست. کمک به تیم است برای رسیدن به هدف. همیشه تیمی قهرمان می شود که روی نیمکت هم تیم خوب داشته باشد. 

 

موج جذب بازیکنان پایه دیگر تیم ها هم یکی ازایرادات استقلال است. البته هم چنین پرسپولیس. چرا دیگر تیم های پایه دو باشگاه به تیم بزرگسالان بازیکن معرفی نمی کنند؟ آیا قحطی بازیکن خوب در رده های پایه به وجود آمده است؟ قطعا اینطور نیست. الهیار صیادمنش، امید نورافکن، سردار آزمون و دهها بازیکن دیگر ستاره های اخیر فوتبال پایه بوده اند. استقلال و پرسپولیس برای معرفی ستاره ها به تیم های اصلی خود باید به معنی واقعی تیم پایه داشته باشند. این دو باشگاه تیم های پایه ای می خواهند که هر سال دو سه بازیکن خوب به تیم بزرگسالان معرفی کنند. هدف تیم های امید استقلال و پرسپولیس و دیگر رده های پایه باید سازندگی و معرفی بازیکن به تیم اصلی باشد در حالی که اکنون هدف آنها این است که در مسابقات باشگاهی تهران صاحب عنوان شوند. نتیجه این می شود که ذخیره های استقلال و جوانان این تیم به تیم ملی جوانان می بازند.

 

تیم امید استقلال که مربی آن صمد مرفاوی بود و در ترکیب از جباری، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و ... بهره می برد

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سه‌شنبه در نخستین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک کشاورزی میان ایران و تاجیکستان که به صورت آنلاین برگزار شد، معاون آب و خاک وزارتخانه بر گسترش همکاری‌های کشاورزی با تاجیکستان و اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه تاکید کرد.

صفدر نیازی شهرکی در همین حال خواست در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور منعقد شده، برنامه عمل تدوین شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها باید منجر به اقدام شود و بتوانیم خروجی مناسبی از آنها داشته باشیم.

نیازی شهرکی در زمینه همکاری‌های متقابل در زمینه بذر، واکسن و آموزش‌های کشاورزی اعلام آمادگی کرد و اظهار کرد: ما آماده‌ایم دوره‌های آموزشی نیز در بخش‌های مختلف اعم از آب و خاک، شیلات، دام و طیور، گلخانه و تحقیقات برای کارشناسان، محققان و بهره‌برداران تاجیکستانی برگزار کنیم.

وی همچنین در مورد پذیرش هیأت‌های تجاری، علمی و اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی اعم از بخش دولتی و خصوصی تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بیش از ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده و مشاور در حوزه بهره‌وری آبیاری و ارتقای راندمان آبیاری در ایران فعالیت می‌کنند، گفت: ایران می‌تواند نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی با کشور تاجیکستان همکاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایران به ۱۹ کشور، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی صادر می‌کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش مکانیزاسیون

در این نشست، مشاکر نظرزاده فاضل، معاون وزارت کشاورزی تاجیکستان نیز گفت: نیازهای ما برای این همکاری از نظر تجهیزات و فناوری در حوزه‌هایی مانند آب و خاک، مرغداری، پرورش ماهی و صنایع فرآوری غذایی است.

وی در همین حال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش مکانیزاسیون، آب و خاک و بسته‌بندی محصولات برای صادرات استقبال کرد.

بنابراین گزارش، در دولت سیزدهم، ایران و تاجیکستان دو یادداشت تفاهم همکاری امضا و یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی تبادل کردند و این یادداشت تفاهم در حال نهایی‌سازی برای امضا است.

در سال ۱۴۰۲ در سفر رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان، یادداشت تفاهم شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی امضا شد و یادداشت تفاهم همکاری‌های کشاورزی نیز در همین سال به امضای وزارتخانه‌های کشاورزی دو کشور رسید.

کد خبر 6099733

دیگر خبرها

  • صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر فوتبال جوانان 
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند
  • بازیکنان استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • نکونام: می‌دانستیم بازی سختی پیش رو داریم
  • واکنش بازیکن ذوب‌آهن به درگیری با حامدی‌فر
  • نکونام: بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!