Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۵ میلیارد ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای عملیات مکانیکی و بیومکانیکی در حوزه های آبخیزداری شهرستان شازند اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با اختصاص این اعتبارات عملیات بیومکانیکی و مکانیکی در پنج حوزه آبخیز شهرستان شازند شامل حوزه آبخیز ایمانلو، ده گلشن، آدینه مسجد، نهرمیان و زالیان اجرایی شد که با اجرای این طرح‌ها ظرفیت کنترل رواناب ها شهرستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهار داشت: اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز ده گلشن و آدینه مسجد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی این طرح‌ها در بقیه حوزه‌های آبخیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شازند یادآور شد: با اختصاص این اعتبارات عملیات بیولوژیک از جمله کپه‌کاری و بوته‌کاری در ۱۰۰ هکتار از حوزه‌های آبخیز این شهرستان انجام می شود.

محمدی یاد آور شد: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیز سال گذشته به اجرای عملیات آبخیزداری در چهار حوزه آبخیز این شهرستان اختصاص یافت و عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در این حوزه های آبخیز اجرایی شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شازند اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در سرشاخه‌های سد مخزنی رود کرخه، سد الغدیر ساوه، کمال صالح و سد دز اجرای عملیات آبخیزداری باعث کاهش سرعت آب و فرسایش و کنترل ورود رسوب به این سدها می شود.

محمدی ادامه داد: کنترل فرسایش و رسوب به مخزن سدها، افزایش عمر و حجم مفید این سدها را به همراه دارد.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری شازند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی