Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رهایی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه همیاران طبیعت با آگاه‌سازی و توجیه افکار عمومی نقشی مهم و اثرگذار در ارتقای فرهنگ مردم جامعه در حفاظت از عرصه‌های طبیعی دارند، ابراز داشت: سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۱۰۷ نفر همیار دانش‌آموز و تعداد یک هزار و ۹۵۰ نفر همیار مروج و محافظ جمعاً ۲۱ هزار و ۵۷ نفر همیار طبیعت در استان جذب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی سامانه جدید جذب همیاران طبیعت به نشانی hamyartabiat.Frw.ir خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند مشخصات خود را در این سامانه وارد کنند که پس از تائید کارت همیار طبیعت بااعتبار پنج‌ساله از سوی اداره کل صادر می‌شود.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن این سامانه تعداد جذب همیاران طبیعت به ۳۰ هزار نفر برسد، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای طرح همیاران طبیعت جلب مشارکت جوامع محلی به‌عنوان بهره‌برداران عرفی این عرصه‌ها است.

رهایی در ادامه تصریح کرد: برای طرح همیاران طبیعت از نیروهای مردمی در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی استفاده می‌شود لذا افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع طبیعی به‌طور داوطلبانه و به‌قصد خدمت به منابع طبیعی کشور سازمان‌دهی خواهند شد تا به‌وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش آنان افزایش‌یافته و به‌عنوان همیار مروج و همیار محافظ طبیعت به‌طور افتخاری همکاری کنند.

وی هدف این طرح ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه هدف معرفی کرد و افزود: همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می‌شود که به‌صورت انفرادی و گروهی در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی همکاری کنند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح همیار طبیعت نقش مهمی در ارتقای دانش و آگاهی به‌منظور حفظ عرصه‌های طبیعی در دوردست‌ترین مناطق روستایی دارد، ابراز داشت: این طرح صرفاً مخصوص دانش آموزان نیست بلکه همه اقشار جامعه به‌ویژه مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیاء منابع طبیعی دارند را شامل می‌شود.

کد خبر 4757546

منبع: مهر

کلیدواژه: همیاران طبیعت مشارکت مردمی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی