Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@16:39:56 GMT

نعمت زاده در رفتار مجرمانه دخالت داشته است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۱۵۶۴

نعمت زاده در رفتار مجرمانه دخالت داشته است

ساعت 24-رئیس دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد دارویی با اشاره به اتهامات شبنم نعمت زاده گفت: وی در رفتار مجرمانه مداخله داشته که ضعف و شدت آن بحثی جداگانه‌ای بوده و در کیفرخواست آمده است.

سید اسدالله مسعودی مقام روز دوشنبه در ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد دارویی در شعبه سوم ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در مجتمع قضایی امام خمینی پس از اظهارات اکبرحسینی امامی وکیل نعمت‌زاده که درباره عنصر قانونی جرم سخن می گفت، افزود: به لحاظ خرید و ساخت ویلا خانم نعمت زاده را مورد تعقیب قرار نداده‌ایم که آن مساله به موضوع پولشویی برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع ما در اینجا رفتار مجرمانه در بحث‌های حقوق رقابتی و انحصار قیمتها و تخفیفات است و تمام آنچه مطرح شده بحث فعل بوده و نماینده دادستان تهران هم سخنان خود را در این زمینه بیان کرده و بحث مسامحه ای در کار نیست.

حسینی امامی وکیل نعمت زاده نیز در ابتدا با توضیح درباره روند تشکیل پرونده و اظهارات برخی مقامات و اشخاص درباره نحوه تشکیل پرونده، نکاتی را درباره عنصر مادی جرم بیان کرد و درباره قاچاق دارو گفت: خانم نعمت‌زاده با اجاره کردن انباری ماهی ۶۷ میلیون تومان اجاره می‌داد که هزینه آن سنگین بود و به همین دلیل این اموال را به استان البرز انتقال داد که ماهانه ۱۸ میلیون پرداخت کند.

 قاضی مسعودی مقام درباره نگهداری غیرمجاز دارو گفت: معاونت غذای داروی استان البرز اعلام کرده که این انبارها قاچاق بوده است. نیروی انتظامی البرز گزارش داده که انبار داروی غیرمجاز کشف شده است و کسی آن را اعلام نکرده است.

 وکیل متهم اظهار داشت: عناصر جرم در فرایند صحیح خود باید بررسی شوند تا دادگاه به مجازات یا پاداش عادلانه برسد و ما تاکیدی نداریم که همه رفتارهای موکل صحیح بوده است.

این وکیل درباره اضطرار متهم برای نگهداری دارو به نکاتی اشاره کرد و قاضی به وی گفت: اضطرار هیچ نقشی در نگهداری دارو ندارد و کالای استراتژیک را نمی‌توان به گونه‌ای نگهداری کرد که تبعات سنگینی برای مردم داشته باشد.

وی افزود: اضطرار در پرداخت بدهی موضوع دیگری است ولی اضطرار به مفهوم حقوقی در اینجا دیده نمی شود.

وکیل نعمت زاده با اشاره به فضای رسانه ای در پرونده نعمت‌زاده گفت: کلید واژه های ویلا، لواسان و قاچاق وقتی در کنار هم قرار می گیرد افکار عمومی می پذیرد که اتفاقی افتاده ولی سیستم عدالت قضایی به گونه‌ای عمل می کند که به کسی ظلم نشود.

 نعمت زاده یک انسان خونسرد است
 وکیل نعمت زاده افزود: من ویلای نعمت‌زاده را دیدم که چه شرایطی داشت و به گونه‌ای بود که نسبت به املاک مجاور آن منطقه از نظر فیزیک ساختمانی شبیه ویلا نیست. بلکه ساختمان ناجوری است که خارج از مجوز ساخته شده و کنار آن افرادی عادی ساختمان های بسیار زیبا ساخته اند.

این وکیل تاکید کرد: ما می‌خواهیم رفتارها را محاکمه کنیم. در پرونده شبنم نعمت‌زاده یک مسامحه ای دیده شده است و وی یک شخصیت خونسردی دارد که نمونه‌ای از آن تسامح است که به شخصیت وی بر می‌گردد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد