Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار شده در انتخابات مجلس یازدهم که اسفند ماه برگزار خواهد شد، جامعه روحانیت مبارز بازهم نقش محوری در جریان اصولگرا داشته باشند و به عنوان ناظری بر روند انتخاباتی این طیف سیاسی تلاش خود را در راستای گسترده کردن چتر وحدت در بین اصولگرایان دنبال کند. آنچه تاکنون مشخص شده این است که تقریبا همه طیف ها و جریان های اصولگرایی مساله نظارت جامعه روحانیت مبارز در روند ائتلاف را پذیرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، از هفته گذشته خبر انتخاب «شورای ائتلاف اصولگرایان» به عنوان ساز و کار انتخاباتی این طیف در انتخابات پیش روی مجلس فضای سیاسی را ماتثر ساخته است. تا بدین ترتیب اصولگرایان با تمسک به «شورای ائتلاف» و اصلاح طلبان با توسل به «شورای سیاستگذاری» کار خود را برای انتخابات اسفند ماه دنبال کنند تا در نهایت ببینیم کدامیک از این دو جریان سیاسی توانسته قدرت اقناع بیشتری در جهت ارائه لیست واحد و همچنین جذب آراء مردمی ایجاد کند.

جامعه روحانیت مبارز که بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی نتوانسته بود در چند انتخابات اخیر خیلی جریان اصولگرا و طیف های سیاسی حاضر در این جریان را از راه و روش خود متاثر کند؛ در انتخابات پیش رو و پس از تغییر ساختار خود و همچنین تلاش در جهت جذب برخی اعضاء که چندین سال است در جلسات این تشکل روحانی حضور پیدا نمی کنند؛ نظیر حجت الاسلام ناطق نوری، تلاش ویژه تری را برای به وحدت رساندن اصولگرایان بکار بسته است.

البته گویا خیلی هم در این راه ناموفق نبوده است؛ چون از یک طرف حجت الاسلام ناطق نوری را توانست بعد از گذشت 10 سال متقاعد به حضور در یکی از جلسات جامعه روحانیت کند و از طرفی آنطور که خبر می رسد، همه گروه های اصولگرا نظیر جریان قالیباف، سنتی ها و حتی جبهه پایداری نیز مساله نظارت جامعه روحانیت بر روند ائتلاف اصولگرایان را پذیرفته اند و حتی برخی شرط کرده اند تنها با نظارت این تشکل روحانی حاضر به پیوستن به شورای ائتلاف هستند.

حالا یکی از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» به چند و چون و چگونگی نظارت این تشکل بر روند ائتلاف اصولگرایان پرداخت و اظهار کرد: این تشکل سیاسی در راستای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات مجلس بنای تعامل باهمه جریانات اصولگرا دارد.

حجت‌الاسلام «سیدرضا اکرمی» درباره انتخابات پیش رو مجلس و نقش جامعه روحانیت مبارز در هدایت و وحدت اصولگرایان اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز در بخش حضور مردم در انتخابات یک نظر واحد و جامع دارند و همه جریانات سیاسی از جمله مردم را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنند که این روند درباره انتخابات مجلس سال جاری نیز مصداق دارد.

وی افزود: بالاخره کشور ما دارای نظام جمهوری  اسلامی است و جمهوری یعنی توجه به نظرات مردم و حضور آنها در عرصه‌های سیاسی که امری مهم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: درباره نحوه جامعه روحانیت مبارز با گروه‌های اصولگرا نیز بنده در ابتدای ساکن معتقدم که در مقطع فعلی پرداختن به موضوع انتخابات امری زودهنگام است چرا که باید زمان و موسم انتخابات فرا برسد و مشخص شود که اصولگرایان چند لیست انتخاباتی خواهند داشت و به چه نحوی در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد تا آن مقطع جامعه نظر و رای خود را اعلام کند.

اکرمی خاطرنشان کرد: اصولگرایان در دایره خودشان بیش از ۲۰ حزب، جمعیت و جریان دارند از این وجود اختلاف‌نظرها در روش‌ها و بینش‌ها در بدنه این جریان امری عادی است از این رو بدون شک باید منتظر باشیم و‌ ببینیم که این جریان به چه شکلی در انتخابات عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز طی سال‌های اخیر همواره نظر مشاوره‌ای و نظارتی بر فرآیند تحرکات و فعالیت جریانات اصولگرا چه در کارزار انتخابات چه در بیرون از آن داشته است از این رو با حفظ این رویکرد اجازه نخواهد داد هیچ جریانی به دنبال سوء‌استفاده از جایگاه این تشکل باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این نهاد به هیچ جریان و گروه سیاسی باج نمی‌هد گفت: ما بر اساس مصلحت و منافع نظام و رعایت شاخصه‌های مدنظرمان که در چارچوب تبعیت از رهبری و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است درباره حمایت از لیست مدنظرمان و حفظ جایگاه نظارتی خود عمل خواهیم کرد و در این مسیر اجازه هیچگونه برداشتی غیر از این روند را نخواهیم داد.

اکرمی اظهار کرد: شاخص‌ها و خط مشی جامعه روحانیت مبارز برای همه جریانات اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب مشخص است از این رو اینکه برخی از جریانات بخواهند با نام بردن از این تشکل فضای انتخابات را به نفع خود تغییر دهند بدون شک روندی قابل قبول نیست و جامعه قطعا با این رویکردها برخورد خواهد داشت.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: بحث نظارت جامعه روحانیت مبارز بر روند ائتلاف گروه های سیاسی ذیل جریان اصولگرایی بدین معناست که  این تشکل روحانی تلاش خواهد کرد همه گروه ها و جریانات سیاسی که خود را اصولگرا می دانند، دور یک میز جمع کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شبنم نعمت زاده عبدالله قرداش کیهان کلهر داعش ابوبکر البغدادی مقتدی صدر آنفولانزا سید رضا اکرمی جامعه روحانیت مبارز باج گروه خاص جریان اصولگرایی همه گروه ها احزاب اصولگرا دور یک میز اختلاف نظر اصولگرایان انتخابات مجلس شورای ائتلاف طیف قالیباف جبهه پایداری اصولگرایان سنتی شبنم نعمت زاده عبدالله قرداش کیهان کلهر داعش ابوبکر البغدادی مقتدی صدر آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال با تلاش و جدیت بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری استان اقدام خواهیم کرد.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، امروز( هشتم اردیبهشت) در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، افزود: اگرچه کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته امیدوارکننده است، اما کافی نیست و قرار است امسال با جدیت بیشتری در این زمینه کار کنیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از محل های مختلف شامل بند ب تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، تسهیلات سفر ریاست جمهوری، مشاغل خانگی، نهادهای حمایتی و ... در استان پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ تعاونی با اشتغالزایی ۱۸۵۰ نفر در استان تشکیل شد، گفت: همچنین سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی هم ۱۲ هزار مجوز به صورت برخط و آنلاین صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام حدود هشت هزار بازرسی توسط بازرسان اداره کار در سال گذشته، گفت: عمده این بازرسی ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار انجام شده که منجر به کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در استان در سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می‌دهد، افزود: انتظار داریم شهرداری و نظام مهندسی برای کاهش حوادث ناشی از کار همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه هیئت های حل اختلاف استان کرمانشاه در سال گذشته هفت هزار رای در جهت حمایت از جامعه کار و کارگری صادر کردند، گفت: ۳۰ درصد این رای ها به صورت سازشی حل و فصل شده که رضایتمندی بیشتر جامعه کار و کارگری استان را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های شکایتی حوزه کار و کارگری در استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۳ روز بوده که این عدد در پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۰ روز رسیده است.

تشکیل شورای توسعه تعاون استان، بهره مندی حدود ۳۰۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری، بهره مندی ۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی، اجرای طرح کالابرگ در قالب طرح فجرانه و اتصال بیش از ۳۵۰۰ فروشگاه استان به طرح کالابرگ الکترونیکی و ... از دیگر اقدامات مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان در سال گذشته بود که احمدی از آن‌ها یاد کرد. 

 اولیا علی بیگی دبیر خانه کارگر کرمانشاه نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: معتقدم اگر در طول این سال‌ها به فرامین رهبری بیشتر توجه می‌شد، همانطور که در ابعاد نظامی توانستیم هیمنه دشمنان را بشکنیم، در حوزه‌های اقتصادی هم می‌توانستیم موفق تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی مشکلات فراوانی داریم که باید برای حل آنها چاره اندیشی شود.

علی بیگی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات جامعه کارگری، گفت: برای بهتر کردن حال جامعه کارگری باید در وهله اول کرامت جامعه کارگری را حفظ کرده و نشان بدهیم همانطور که دین اسلام برای کارگران احترام و ارزش قائل است، مسئولین هم به این قشر اهمیت می دهند و در این راستا باید رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری در اولویت مسئولین قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی و داشتن قراردادهای موقت موضوع دیگری است که جامعه کارگری را آزار می دهد، گفت: بیش از ۹۸ درصد جامعه کارگری با قراردادهای یک ماهه و سه ماهه و بعضا شش ماهه کار می کنند که اصلا شایسته نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت شغلی کارگران وظیفه مسئولین است، گفت: جامعه کارگری خواهان این است که امنیت شغلی آنان تامین شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در ادامه ایمنی و بهداشت را خواسته دیگری جامعه کارگری در استان برشمرد و گفت: توجه به سلامت و بهداشت جامعه کارگری باید به دید سرمایه گذاری نگاه شود، نه هزینه.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت  استان کرمانشاه نیر با اشاره به افزایش حدود دو برابری هزینه نگهداری واحدهای تولیدی در مقایسه با سال گذشته، گفت: اگر بانک ها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پای کار نباشند، این واحدها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت و نیز معافیت های مالیاتی در جهت تقویت واحدهای تولیدی استان تلاش شود، چون اگر واحدهای تولیدی حمایت نشوند قاعدتا نمی توانند حقوق و مزایای کارگران خود را هم بالا ببرند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد