Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:22:05 GMT

کشف ۴۲ جسد در یک گور دسته جمعی در مکزیک

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۱۸۲۸

کشف ۴۲ جسد در یک گور دسته جمعی در مکزیک

سخنگوی دادستانی کل ایالت سونورای مکزیک از کشف ۴۲ جسد در یک گور دسته جمعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، گروهی از مادران که در جست‌وجوی بقایای عزیزان گمشده خود بوده‌اند، این گور دسته‌ جمعی را  به دنبال جست‌وجویی سه روزه و در زمین بیابانی وسیع و در امتداد بزرگراه ایالتی در شرق "پورتو پناسکو" که به "راکی پوینت" شهرت دارد، کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا در روز سه‌شنبه ۱۳ جسد کشف شد، این تعداد در روز جمعه به ۲۷ جسد رسید و اکنون با کشف اجساد بیشتر شمار اجساد کشف شده در این گور دسته‌ جمعی به ۴۲ عدد رسیده است.

قرار است این اجساد به منظور تعیین سن، جنسیت، علت و زمان مرگ هرکدام به آزمایشگاه اطلاعات علمی پزشکی قانونی در شهر "ارموسییو" فرستاده شود. هم‌چنین از اعضای خانواده‌هایی که تصور می‌شود گمشده‌های آن‌ها در میان این اجساد باشند تست DNA گرفته خواهد شد.

از ۴۲ جسد کشف شده، دو جسد با توجه به این که در مراحل اولیه تجزیه بوده‌اند تازه دفن شده و از زمان دفن دیگر اجساد مدت بیشتری می‌گذرد. هم‌چنین با توجه به لباس‌های این اجساد، به نظر می‌رسد تنها دو زن در میان‌ آن‌ها بوده‌اند.

دادستانی "سونورا" اعلام کرده هنوز چگونگی کشته شدن این افراد مشخص نشده و از این رو ارائه نظریه درمورد علت دفن آن‌ها در گور دسته جمعی زود است.

درگیری‌های گاه به گاه مربوط به گروه‌های مافیای مواد مخدر که در شهر "راکی پوینت" اتفاق می‌افتد می‌تواند عامل مرگ این تعداد باشد. این شهر در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی صحنه درگیری‌های شدید بین گروه‌های جنایتکار و ارتش مکزیک بود.

به تازگی دولت ایالت "سونورا" با کمک مقامات آریزونا، سرمایه‌گذاری‌های زیادی را برای افزایش امنیت و ایمنی در شهر و اطراف آن در تفرجگاه ساحلی و هم‌چنین بزرگراه اصلی آریزونا منتهی به این شهر انجام داده است.

بنا بر گزارش پایگاه خبری "ای‌زی‌سنترال"، دادستانی ایالت "سونورا"ی مکزیک از مردم خواسته تا در صورت داشتن گمشده در میان اعضای خانواده خود به مقامات اطلاع‌ دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مكزيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران