Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@22:20:31 GMT

۸ نکته درباره سر کرده داعش

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۱۰۵

خرداد؛ کسی نمی‌داند وقتی ابوبکر بغدادی در انتهای آن دالان تاریک جلیقه انتحاری‌اش را منفجر کرد، چه چیزی در ذهنش می‌گذشت؟ آیا هنوز هم فکر می‌کرد بهشت انتظارش را می‌کشد یا لحظه آخر خودش فهمید که به قول ترامپ دارد مثل سگ می‌میرد؟
١. ابوبکر بغدادی در سال ۱۹۷۱ در سامرا به دنیا آمد و در خانواده‌ای مذهبی و متوسط رو به پایین رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جوانی به عنوان شخصی معتقد شناخته می‌شد که بیشتر وقتش را در مسجد محل می‌گذراند و ساکنان محله از او حساب می‌بردند.
۲. بغدادی فارغ‌التحصیل دوره دکتری علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد بود و ضعف بینایی‌اش باعث شد از حضور در ارتش عراق باز بماند.
۳. بغدادی در دهه ۹۰ میلادی، چند سال در افغانستان حضور داشت و در آنجا با گروه‌های افراط‌گرا و طالبان همکاری می‌کرد. او به همراه ابومصعب الزرقاوی (بنیان‌گذار القاعده عراق در سال ۲۰۰۳) به افغانستان رفته بود. هسته اصلی گروهی که بعداً با نام داعش و بعدتر به نام «دولت اسلامی» شناخته شد، همان افرادی بود که آن روزها در اطراف زرقاوی بودند.
۴. البغدادی با مرجعیت عقل به کلی مخالف بود، مگر اینکه در راستای تأیید نقل و احادیث باشد. او هرگونه تعامل با کفار و مشرکین را حرام می‌دانست. او همچنین تفکرات اسلامی شیعیان را مردود می‌دانست و آنها را کافر می‌خواند. او برپایی حکومت دینی و اجرای شریعت را وظیفه شرعی خود می‌دانست.
۵. رسانه‌ها همواره از ابوبکر بغدادی به عنوان خطرناک‌ترین تروریست جهان یاد می‌کردند. او هر گاه وارد مسجد می‌شد، شبکه‌های تلفن همراه قطع می‌شد، افراد مسلح اطراف را محاصره می‌کردند، زنان برای نماز به قسمت فوقانی مسجد منتقل می‌شدند و به همه هشدار داده می‌شد که مبادا عکس یا فیلمی از وی تهیه کنند.
۶. خبر هلاکت بغدادی هر از گاهی در رسانه‌ها منتشر و چند وقت بعد مشخص می‌شد که او زنده است.
۷. نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا، محل اختفای رهبر داعش را نیمه‌شب شنبه در نزدیکی روستای باریشا در استان ادلب سوریه در عملیاتی با حضور هلی‌کوپترها، جت‌ها و پهپاد‌های نظامی آمریکایی هدف قرار دادند. برخی منابع محلی اعلام کرده‌اند که برای نخستین بار شخصی به نام «محمدعلی ساجت»، باجناق بغدادی که پیش از این از سوی عراق دستگیر شده و از نزدیکان رهبر معدوم داعش بود، محل اختفای بغدادی را لو داده است.
۸. ترامپ درباره نحوه مردن بغدادی می‌گوید «ابوبکر بغدادی مثل سگ مرد. او فرار می‌کرد و گریه می‌کرد و در نهایت تصمیم گرفت که خودش و فرزندانش را در انتهای دالانی که در آن گرفتار شده بود، منفجر کند». برچسب ها: ابوبکر بغدادی ، سر کرده داعش

منبع: خرداد

کلیدواژه: ابوبکر بغدادی سر کرده داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد