Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارائه روش‌های نوین آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مأموریت‌گراست؛ مأموریت اصلی این دانشگاه، ارائه و ارتقای آموزش‌های کمی و کیفی فنی و حرفه‌ای و مهارتی به داوطلبان و خروجی‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سعی داریم آموزش‌ها و مهارت‌هایی را به دانشجویان ارائه دهیم که توان اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان را برای ورود به بازار کار بالا ببرد. وظیفه عمده ما، ارتقای وضعیت اشتغال دانشجویان و ورود بهتر به بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: عناصر بسیار مهمی وجود دارند که می‌توانند منشأ ارتقای کیفیت و نوآوری باشند. یکی از بحث‌ها، تغییر سرفصل‌ها و بازنگری دروس بود که 41 برنامه درسی بازنگری شد و دانشجویان مهرماه امسال با سرفصل‌های جدید وارد کلاس شدند.

صالحی عمران تأکید کرد: همراه با بازنگری، توانمندسازی اعضای هیئت علمی و مربیان نیز در عرصه نوآوری آموزشی بسیار مهم است. دوره‌های کوتاه‌مدت متعددی در تابستان سال جاری برای اعضای هیئت علمی و کادر آموزشی در زمینه‌های دروس تخصصی و عمومی، ارتقای مهارت‌های تدریس و ارزشیابی برگزار کردیم.

وی افزود: آنچه می‌تواند در ارتباط با دروس و سرفصل‌های جدید به مربیان ما کمک کند را مدنظر قرار دادیم. پیش‌بینی کردیم بسیاری از استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوره‌های بین‌المللی شرکت کرده و برنامه‌ریزی کردیم تعدادی از استادان ما برای ارتقای مهارت در مهرماه به آلمان سفر کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی مفصل برای ارتقای کیفی استادان این دانشگاه گفت: حدود 20 نفر از استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دوره‌های بین‌المللی آموزش اعزام کردیم. ارتقای کارگاه‌ها و تجهیزات را نیز بسیار مهم می‌دانیم. معتقدیم فراهم‌سازی محیط عملی کار برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد؛ چون دانشجو باید با فن و مهارت آشنا شود.

صالحی عمران تأکید کرد: باید محیط کار عملی را درون و بیرون دانشگاه مهیا کرد. به تجهیز، ارتقا و بهسازی کارگاه‌ها علاقه زیادی نشان داده‌ایم و سعی کرده‌ایم هم از درآمد اختصاصی و هم از بودجه عمومی دولت، وضعیت کارگاه‌ها را بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: با انتشار فراخوانی خطاب به شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی کشور و بخش خصوص، اعلام آمادگی کردیم در سال «رونق تولید»، کارگاه‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم که تجهیز کنند؛ تا هم محلی برای آموزش بدنه نیروی فنی در صنعت باشد و هم دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محصولات ایرانی آشنا شوند و بتوانیم به تولید ملی کمک کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که ممکن است در نوآوری آموزشی وجود داشته باشد، بحث روش‌های آموزشی و تغییر شیوه‌های ارزشیابی است که از برنامه‌های جدی ما محسوب می‌شود. سعی داریم ارزشیابی عملی دروس فنی و حرفه‌ای را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/

168 / 320 صالحی عمران دانشگاه فنی حرفه ای رئیس دانشگاه فنی حرفه ای روش های نوین آموزشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صالحی عمران دانشگاه فنی حرفه ای رئیس دانشگاه فنی حرفه ای روش های نوین آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام استاد، مراسم تجلیل از اساتيد دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو علي بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در مراسم تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت : اساتيد و معلم ، ماندگارترین واژه ای است که در ذهن ها می ماند.

 وي به نقش رفتار عملی اساتید در شکل گیری شخصیت دانشجویان اشاره کرد و افزود : رفتار عملی اساتید بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری رفتارهای مثبت در بین دانشجویان دارد و همین نقش مهم استاد است که نسل‌ها را به‌هم پیوند می‌دهند و تکامل در فرهنگ را عینیت می‌بخشد.

او اظهار داشت : کار اصلی معلمان و اساتید، تعلیم ‌و تربیت بوده و کلید فتح آینده در دست شما اساتید است و تمدن سازی جزء با نقش بی بدیل اساتید شکل نخواهد گرفت.

در ادامه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در اين دانشگاه با اشاره به حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا، اقدامات پلیس این کشور ر لکه ننگی بر دامن نظام غربی مدعی آزادی دانست .
 
حجه الاسلام محمد حسين صغیرا وظیفه اصلی اساتید را زدودن جهل از جامعه دانست و افزود: کسی که جهل را از جامعه می زداید، یکپارچه نور است و این نور است که چراغی روشن فراروی نسل آینده قرار می دهد.

سپس رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با تبریک روز معلم و استاد به نقش شهید مطهری در تربیت نسل انقلابی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که ما بتوانیم ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشیم.
فاطمه معین الدینی، نحوه انتخاب اساتید برتر را یادآور شد و گفت: دو نفر از اساتید دانشگاه در عرصه های علمی و پژوهشی سرآمد بوده اند و همین‌طور به پاس قدردانی از تلاش مدیران گروه از آنها نیز تجلیل می شود و همچنین در هر گروه آموزشی به انتخاب مدیران گروه استان، از سه استاد مدعو دانشگاه تجلیل مي گردد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم اساتید اين دانشگاه با اعلام حمایت خود از تظاهرات دانشجویان دانشگاههای آمریکا، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز داشتند.

دیگر خبرها

  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی