Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب به مدت سه روز از یکم تا سوم آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این کنگره، با اشاره به انجام برنامه ثبت ملی تروما و ارزیابی کیفیت مراقبت بیماران نخاعی، گفت: جراحی مغز و اعصاب از سال ۶۸ شروع به فعالیت و از سال ۷۴ به صورت مداوم فعالیت مستمر درمانی و آموزشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروجی، با اشاره به تربیت دستیار از سال ۹۴ در دانشگاه، افزود: جراحی مغز و اعصاب برای کاشان اهمیت زیادی دارد.

اسماعیل فخاریان دبیر علمی کنگره ضمن تشکر از حضور فعال شرکت کنندگان در این کنگره گفت: برای تمامی شما عزیزان آرزوی موفقیت روز افزاون دارم.

فخاریان در ادامه سخنان خود افزود: این کنگره سه روزه با موفقیت در تبادل تجارب و بار علمی فراوانی که در بر داشت به پایان رسید و علاوه بر جایگاه علمی، پیام دوستی و همدلی برای دانشگاه های ایران و سایر کشورها دارد.

وی این کنگره را زمینه ساز پیوند بین جراحان مغز و اعصاب برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این روند در کنگره های آتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران نیز در این مراسم، ضمن تشکر از مسئولین برگزاری و دانشگاه، گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی نیازمند تلاش و همکاری مداوم است.

سید ابراهیم کتابچی با بیان اینکه بعد از تهران دومین مرکز تحقیقات تروما در کاشان راه اندازی شده است، اظهار امیدواری کرد: معضل تروما که هزینه های بسیاری را در بر دارد با انجام اقدامات کارشناسی، علمی و فرهنگ سازی کاهش یابد.

پروفسور مجید سمیعی طی ویدئو کنفرانسی در دومین روز از کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب ه صورت زنده از دانشگاه هانوفر آلمان شرکت کرد و ضمن قدردانی از فخاریان دبیر کنگره به خاطر برگزاری این رویداد مهم پزشکی در کاشان، گفت: من قبلا به کاشان سفر کرده و به این شهر علاقه بسیاری دارم.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه و تاریخ جراحی مغز و اعصاب، اولین جراحی ها در این رشته را مربوط به قرن بیستم دانست و سخنان خود را با بیان تجارب ارزشمند و دستاوردهای خود طی این سال ها در این زمینه ادامه داد.

در حاشیه این کنگره از تمبر یادبود کنگره رونمایی شد؛ که این تمبر شامل آرم های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، مرکز تحقیقات تروما، انجمن جراحان مغز و اعصاب، تصاویری از باغ فین کاشان و مرحوم پروفسور رحمت می باشد.

شایان ذکر است در این کنگره ۱۳۰ مقاله از متخصصین جراح مغز و اعصاب داخلی و خارجی به دبیرخانه کنگره در کاشان ارسال شده بود که ۱۰۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و مهمانانی از کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا و آمریکا شرکت داشتند.

انتهای پیام/

31 / 320 کنگره بین‌المللی علوم پزشکی کاشان مغز و اعصاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنگره بین المللی علوم پزشکی کاشان مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز