Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@21:32:49 GMT

"ماهواره" سامسونگ سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۴۷۱

'ماهواره' سامسونگ سقوط کرد

اوایل هفته جاری یک بالن تبلیغاتی شرکت سامسونگ در میشیگان سقوط کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ماشیبل، پیشرفت‌های فناوری در دنیای امروز به قدری زیاد است که گاهی فراموش می‌کنیم فناوری‌های گرانقیمت تمام مدت در بالای سر ما پرواز می‌کنند.

ولی اگر یکی از این فناوری‌ها دچار آسیب شوند، متوجه حضور آن‌ها در بالای سر خود می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابتدای هفته جاری یک خانواده در میشیگان در بیرون از خانه خود صدای یک تصادف شنیدند و با رفتن به محل بروز حادثه متوجه شدند که یک "ماهواره" متعلق به شرکت "سامسونگ" از آسمان سقوط کرده است.

این ماهواره متعلق به سامسونگ اروپا و به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی "سلفی فضایی" برای اینترنت نسل پنجم گوشی گلکسی مدل "S ۱۰ " است.

البته باید گفت گزارش‌ها حاکی از آن است که این فناوری دقیقا یک ماهواره نیست. ماموریت "سلفی فضایی" سامسونگ شامل پرتاب یک بالن حامل جعبه به ارتفاعات بالا بوده است که در جعبه یک گوشی هوشمند مدل "S ۱۰" با اینترنت نسل پنجم وجود داشته است.

پس از پرتاب این ماهواره، بالن بار خود را تا ارتفاع نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتری از زمین رساند.

هنگامی که این بالن در موقعیت خود قرار داشت، مشتریان قادر بودند سلفی‌های خود را به گوشی گلکسی "S ۱۰" که در حال پرواز بود، ارسال کنند.

سپس گوشی هوشمند سامسونگ آن سلفی را در نمایشگر خود نشان می‌داد. البته در آن حین یک دوربین دیگر هم از چهره شخصی که عکس آن در حال نمایش بود، عکس می‌گرفت.

هنوز علت سقوط این فناوری شرکت سامسونگ مشخص نیست، ولی احتمالا علت حادثه کابل‌های برق محل باشد.

این در حالی است که یکی از مقامات سخنگوی سامسونگ سقوط ماهواره را شرایط غیرمنتظره جوی اعلام کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماهواره سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت آلمانی هایمپولس (HyImpulse) برای نخستین‌بار با موفقیت یک موشک دوستدار محیط‌زیست را با قابلیت حمل ماهواره‌های تجاری در یک پرواز آزمایشی زیر مداری به فضا پرتاب کرد.

ماریو کوبالد، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما نشان می‌دهیم که آلمان به عنوان یک کشور مهم در صنعت هوایی و نقطه عطف اروپا در این صنعت می‌تواند تاثیرگذار باشد و اقدامات عظیمی را به ثمر بنشاند.

 

موشک آزمایشی این شرکت که ۱۲ متر طول و ۲.۵ تن وزن دارد، موسوم به «اس‌آر۷۵» (SR۷۵) است و حدود بامداد جمعه به وقت گرینویچ از یک سایت پرتاب در کونیبا، استرالیای جنوبی بلند شد.

به گفته محققان، این موشک می‌تواند ماهواره‌های کوچک با وزن تا ۲۵۰ کیلوگرم (۵۵۱ پوند) را تا ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری (۱۵۵ مایل) حمل کند، در حالی که سوخت آن توسط پارافین یا موم شمع و اکسیژن مایع تامین شده است.

طبق گفته‌های این استارت‌آپ آلمانی، پارافین می‌تواند به عنوان سوخت جایگزین ارزان‌تر و ایمن‌تر برای موشک‌ها استفاده شود و هزینه‌های حمل و نقل ماهواره‌ای را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

این موشک با استفاده از مواد اولیه ساده‌ای مانند موم شمع به عنوان سوخت خود، به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند گاز به فضا پرتاب شد.

این تکنولوژی نوآورانه نشان می‌دهد که با استفاده از منابع طبیعی و پایدار می‌توان به پیشرفت‌های بزرگی در حوزه سفر‌های فضایی دست پیدا کرد. این امر همچنین می‌تواند به کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش پایداری در صنعت فضایی کمک کند.

پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک به فضا البته تنها یک گام اولیه است و این فناوری نیاز به توسعه و بهبود دارد، اما این اتفاق نشان می‌دهد که ایده‌های نوآورانه و پایدار می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند و به دانشمندان و متخصصان کمک کنند تا مسیر بیشتری به سوی توسعه پایدار طی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • عکس| سلفی حسینی با یک دختربچه در تمرین استقلال
  • هجوم سلفی‌بگیران و مصدومیت یک استقلالی
  • بازار داغ سلفی در تمرین استقلال
  • سلفی با کاپیتان، عامل هجوم به تمرین استقلال
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد