Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-04@13:00:27 GMT

از صفر تا صد فوم سقفی!

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۵۳۲

استایروفوم و یا فوم سقفی یکی از مصالحی است که امروزه در ساخت و ساز به وفور از آن استفاده می شود. در واقع این نوع پنل ها برای ساخت و ساز و همچنین عایق کردن سقف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند. شاید اگر شما هم دستی در ساخت و ساز دارید، این نوع مصالح را در بازار تحت عنوان فوم پلی استایرن اکسترود شده بشناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور اختصار به فوم سقفی EPS  هم گفته می شود.

امروزه از انواع فوق سقفی به عنوان یک فونداسیون در فرآیند عایق سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پانل های یونولیتی معمولا به عنوان یک سد در برابر نفوذ آب و رطوبت عمل خواهند کرد و شما میتوانید به آن ها را به عنوان یکی از انواع عایق های مناسب برای سروصدا نیز نگاه کنید.

 

فوم سقفی در اندازه های مختلف

چرا پنل های یونولیتی یک نوع عایق مناسب هستند؟

زمانی که دمای هوا روبه سردی می گذارد که در فصل های سرد شاهد آن هستیم، بهترین راهی که میتوان انجام داد این است که لباس هایی بپوشیم که ما را گرم می کنند. این مکانیسم دقیقا همان کاری است که فوم سقفی  برای ساختمان انجام می دهد. در واقع این نوع فوم ها به عنوان یک لباس گرم برای ساختمان شما عمل خواهند کرد که دما را در داخل خود حبس می کنند. این نوع فوم های سقفی معمولا هوا را در داخل خود حبس می کنند و همین هم باعث می شود که از به هدر رفتن دما جلوگیری شود. مکانیسمی که برای به دام انداختن هوا مورد استفاده قرار می گیرد در واقع اساس کار فوم سقفی است و این نوع فوم ها چه در سایزهای بزرگ و چه کوچک به شما کمک خواهند کرد که انرژی را ذخیره کنید.

فوم سقفی در واقع می تواند حباب های هوا را درون مولکول های خود حبس کند و بدین طریق از هدررفت انرژی در درون ساختمان جلوگیری کند. این مکانیسم باعث می شود که فوم سقفی در کنار سبکی و استحکام در ساختمان سازی به عنوان یکی از مصالح عایق حرارت و انرژی نیز معرفی شود.

فوم سقفی از چه چیزی ساخته می شود؟

فوم سقفی و یا استایروفوم در واقع از ورقه های پلی استایرن ساخته می شوند و منشا این نوع ورقه ها مشتقاتی از نفت خام است. دقت داشته باشید که این مواد که ترموپلاستیک هستند در دماهای معینی از حالت مایع به حالت جامد تبدیل خواهند شد. به طور کل میتوان گفت که استایروفوم ها در واقع برای تولید انواع پنل های سقفی به کار می روند و هم از آن ها فوم سقفی تولید می شود که به عنوان قالب ها و همچنین محفظه های دیگر برای نگهداری اشیا و لوازم به کار می روند.

 

استفاده از فوم سقفی در ساختمان سازی

مزایای فوم سقفی

نکته ای که باید در مورد فوم سقفی بدانید این است که این نوع فوم ها معمولا نسبت به حرارت بسیار ضعیف عمل می کنند اما هدایت کننده های خوبی برای حرارت به شمار می آیند. این بدین معناست که حرارتی که در ان ها تولید می شود می تواند درون حفره های فوق سقفی جریان پیدا کند اما به خارج منتقل نخواهد شد. این فرآیند، که همان جریان یافتن حرارت در فوم سقفی است به شما اجاره می دهد که دو مکانسیم هدایت و همچنین رسانایی جریان های حرارتی را با هم داشته باشید.

از سوی دیگر گفته می شود که اگر میخواهید از فلزات برای ساختمان سازی استفاده کنید باید بدانید که آن ها موادی ضعیف برای ساختمان سازی به شمار می آیند. حرارت از طریق آن ها میتواند از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا کند. شیشه و هوا دو نمونه از مواد عایقی هستند که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، فوم سقفی نیز به عنوان یکی از بهترین گزینه های شما برای ساخت ساختمان خواهد بود. فوم سقفی درون حفره های دیواری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این کاربرد آن ها باعث می شود تا شما بتوانید ساختمان را گرم نگه دارید. در این حال از ورقه های یونولیتی نیز استفاده می شود که حرارت را به دام بیندازند و کار انتقال آن ها را متوقف کنند. در نتیجه کار میتوان گفت که حرارت در ساختمان متعادل خواهد شد.

ویژگی فوم سقفی

یکی از بخش هایی که به طور حتم باید به آن دقت کنید مرحله ی اجرا و نصب فوم سقفی است. این نوع یونولیت سقفی در واقع قطعاتی از پلی استایرن هستند که از آن ها در عایق سازی ساختمان استفاده می شود و میتوان گفت که در محل سقف و همچنین دیوارها نصب خواهند شد. کارایی این نوع پنل ها بسیار متفاوت است و در واقع با توجه به ویژگی هایی که گفته شد مهم ترین آن ها برای عایق سازی ساختمان است.

 

مزایای استفاده از فوم سقفی

این نوع فوق سقفی در اندازه ها و ضخامت های مختلفی تولید می شوند و می توان گفت که تنها به یک مدل خلاصه نخواهند شد. بسته به اینکه استفاده شما از این نوع فوم ها برای چیست میتوانید آنها را در سایزهای مختلفی سفارش دهید. دقت داشته باشید که استفاده از فوم سقفی در واقع به شما کمک می کند که یک عایق مناسب برای دما داشته باشید. اما آیا این تنها مزیت این نوع فوم هاست؟

فوم سقفی در عین اینکه استحکام را برای ساختمان شما ایجاد می کند، امنیت را نیز برقرار خواهد کرد. فوم سقفی استاندارد گفته می شود که دارای ویژگی  کندسوز بودن هست. همین هم باعث می شود که یونولیت استاندارد در مقابل انواع آتش سوزی مقاوم باشد. دقت داشته باشید که این نکته در واقع یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید به آن دقت کنید چرا که اولین چیزی که در انتخاب ساختمان اهمیت می یابد همین امنیت است. زمانی گفته می شد که امکان آتش سوزی در ساختمان هایی که در ان ها فوم سقفی استفاده شده  بیشتر است اما اینطور نیست.  فوم ها ی سقفی تولید شده در شرایط استاندارد در واقع کندسوز هستند و اگر هم آتش بگیرند به آسانی مذاب خواهند شد، در این حال می توان گفت که خطر خاصی را برای شما به همراه نخواهند داشت چرا که آتش به بخش های دیگر نخواهد رسید. اگر میخواهید از مصالحی استفاده کنید که در عین اینکه مستحکم هستند، امنیت را نیز به همراه می آورند، فوم سقفی مطمئن ترین انتخاب شما خواهد بود. شرکت تولیدی صنعتی « آسمان فوم رباط» با افتخار جزو معدود تولیدکنندگان دارای نشان استاندارد میباشد که با تکیه بر تجربه و علم توانسته همواره بهترین کیفیت را در کنار مناسب ترین قیمت برای مصرف کننده فراهم سازد. اگر به فکر ساختن سقفی میباشید آسمان فوم رباط بهترین همراه شما در این مسیر خواهد بود. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های021-56421252 و یا ۰۹۱۲۷۰۹۰۲۰۰ تماس حاصل فرمایید.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، مهدی نقدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۰ ساختمان در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت (هر ساختمان دارای سه تا چهار واحد) بامداد امروز دچار حریق شد که خسارت جانی نداشت اما ساختمان ها کامل سوختند.

وی افزود: با دریافت خبر آتش‌سوزی در این روستای توریستی نیروهای آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، رشت و فومن برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند که پس از نزدیک سه ساعت آتش‌سوزی را به طور کامل اطفاء کردند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرماندار شهرستان شفت عنوان کرد: حریق از سیستم سیم کشی یک نانوایی (تعطیل) آغاز شد و به ساختمان‌های مجاور سرایت کرد.

ششم خرداد ۱۳۹۲ نیز بر اثر آتش سوزی در منطقه زیارتی سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت حدود یکصد باب مغازه طعمه حریق شده بود.
 روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان (رشت) در دهستان چوبر در منطقه ییلاقی و در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که بواسطه وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و وجود چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است.

 امام زاده ابراهیم (مطابق شجره موجود این امامزاده از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.


وضعیت منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی دیشب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند