Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@21:05:55 GMT

واکنش ایران به اقدام آمریکا در کشتن ابوبکر بغدادی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۶۳۸

واکنش ایران به اقدام آمریکا در کشتن ابوبکر بغدادی

خبرگزاری صداوسیما، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش افزود: داعش، ابوبکر بغدادی و امثال ایشان را که در لیست گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان هستند، به اعتراف خود آمریکایی‌ها تشکیل شده‌اند.

وی بیان کرد: گروه‌های اینچنینی تاریخ مصرفی دارند و هرگاه زمان آن برسد، آن‌ها را از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: داعش توسط جوانان مقاومت از بین رفت. ملت‌های عراق و سوریه با پشتیبانی لجستیکی ایران این گروه تروریستی را شکست دادند.

سیدعباس موسوی با اشاره به تفکر داعش خاطرنشان کرد: داعشیسم، تفکر تروریستی و فرقه‌گرایی هنوز از بین نرفته و کشور‌هایی مانند آمریکا از این ابزار استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که ما کشته شدن بغدادی را پایان تروریسم و داعش نمی‌دانیم، گفت: هرچند داعش را به کمک ملت‌های منطقه شکست دادیم، اما هشدار می‌دهیم که تفکر آنان همچنان زنده بوده و احتمال دارد بازماندگان این گروه توسط آمریکا دوباره سازماندهی شده و دست به اقدام خرابکارانه در منطقه بزنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اقدام آمریکا در کشتن بغدادی که با سر و صدای زیاد تبلیغ می‌شود، عجیب نیست. هر سال و در موسم انتخابات، آمریکایی‌ها برای مصارف داخلی چنین برگه‌هایی را رو می‌کنند.

موسوی اظهار داشت: کشته شدن ابوبکر بغدادی کار بزرگی نبوده چراکه داعش توسط ما و کشور‌های منطقه شکست خورد؛ اما باید منتظر نشست و دید که دشمنان منطقه برای آینده چه نقشه‌هایی را در سر دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عراق و سوریه داعش عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ترور برای بقا
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است