Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@23:06:07 GMT

۸ نکته درباره ابوبکر بغدادی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۷۸۱

آفتاب‌‌نیوز :

١. ابوبکر بغدادی در سال ۱۹۷۱ در سامرا به دنیا آمد و در خانواده‌ای مذهبی و متوسط رو به پایین رشد کرد. در جوانی به عنوان شخصی معتقد شناخته می‌شد که بیشتر وقتش را در مسجد محل می‌گذراند و ساکنان محله از او حساب می‌بردند.

۲. بغدادی فارغ‌التحصیل دوره دکتری علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد بود و ضعف بینایی‌اش باعث شد از حضور در ارتش عراق باز بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳. بغدادی در دهه ۹۰ میلادی، چند سال در افغانستان حضور داشت و در آنجا با گروه‌های افراط‌گرا و طالبان همکاری می‌کرد. او به همراه ابومصعب الزرقاوی (بنیان‌گذار القاعده عراق در سال ۲۰۰۳) به افغانستان رفته بود. هسته اصلی گروهی که بعداً با نام داعش و بعدتر به نام «دولت اسلامی» شناخته شد، همان افرادی بود که آن روزها در اطراف زرقاوی بودند.

۴. البغدادی با مرجعیت عقل به کلی مخالف بود، مگر اینکه در راستای تأیید نقل و احادیث باشد. او هرگونه تعامل با کفار و مشرکین را حرام می‌دانست. او همچنین تفکرات اسلامی شیعیان را مردود می‌دانست و آنها را کافر می‌خواند. او برپایی حکومت دینی و اجرای شریعت را وظیفه شرعی خود می‌دانست.

۵. رسانه‌ها همواره از ابوبکر بغدادی به عنوان خطرناک‌ترین تروریست جهان یاد می‌کردند. او هر گاه وارد مسجد می‌شد، شبکه‌های تلفن همراه قطع می‌شد، افراد مسلح اطراف را محاصره می‌کردند، زنان برای نماز به قسمت فوقانی مسجد منتقل می‌شدند و به همه هشدار داده می‌شد که مبادا عکس یا فیلمی از وی تهیه کنند.

۶. خبر هلاکت بغدادی هر از گاهی در رسانه‌ها منتشر و چند وقت بعد مشخص می‌شد که او زنده است.

۷. نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا، محل اختفای رهبر داعش را نیمه‌شب شنبه در نزدیکی روستای باریشا در استان ادلب سوریه در عملیاتی با حضور هلی‌کوپترها، جت‌ها و پهپاد‌های نظامی آمریکایی هدف قرار دادند. برخی منابع محلی اعلام کرده‌اند که برای نخستین بار شخصی به نام «محمدعلی ساجت»، باجناق بغدادی که پیش از این از سوی عراق دستگیر شده و از نزدیکان رهبر معدوم داعش بود، محل اختفای بغدادی را لو داده است.

۸. ترامپ درباره نحوه مردن بغدادی می‌گوید «ابوبکر بغدادی مثل سگ مرد. او فرار می‌کرد و گریه می‌کرد و در نهایت تصمیم گرفت که خودش و فرزندانش را در انتهای دالانی که در آن گرفتار شده بود، منفجر کند».

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابوبکر بغدادی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است