Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ابوالحسن مهدوی گفت: صبر و گذشت ائمه معصومین(ع) الگویی برای امروز جامعه به منظور کاهش اختلافات و افزایش همدلی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «ابوالحسن مهدوی»  در ویژه برنامه ترنم باران که به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر برگزار شد، اظهارداشت: چهارمعصوم الگوهای کاملی برای زندگی بشر هستند که باید از زندگی آن ها به صورت مصداقی برای تعالی زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به صبر و گذشت معصومین(ع) در زندگی فردی و اجتماعی خود، افزود: صبر و گذشت آن ها الگویی برای زندگی امروز جامعه به منظور کاهش اختلافات و افزایش همدلی ها است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به گونه ای صبر و گذشت در برابر مخالفان خود نشان می دادند که بسیاری از آن ها با گذر زمان مرید خاندان عصمت و طهار می شدند و این اثر نرم خویی برای سبک زندگی افراد در جمع خانواده و دوستان خود لازم است.

 

آیت الله مهدوی رسیدگی به حال مردم را از دیگر ویژگی های بزرگان دینی بیان کرد و گفت: پیامبر(ص) در یکی از روزها با وجود اینکه روزه دار بود و موقع افطار هم فرارسیده بود لحظاتی زیاد صبر کرد و سوالات افراد را پاسخ می داد.

 

وی اضافه کرد: مشارکت اجتماعی و تلاش برای رفع نیازهای مردم جامعه نباید در بین افراد کم رنگ شود که این موضوع مانع از حل مشکلات می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به موضوع وقف و گذشت از مال دنیا امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: همه ائمه از مال و دارایی دنیایی خود می گذشتند و این گذشت از تمام وجود و دل آن ها بود که البته برخی از افراد به رقم گذشت از مال و دارایی اما از درون خود را سرزنش می کنند.

 

وی یادآورشد: گذشت از دارایی های دنیایی باید با نیت کامل و به دور ریاکاری و برای رضایت خداوند باشد و جسم و دل از دارایی دل بکند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی نماز جمعه مسجد ماه صفر خراسان جنوبی پیاده روی اربعین رحلت پیامبر اسلام قرائت زیارت ازبعید کانون های مساجد خطبه نماز جمعه آیت الله مهدوی سبک زندگی اسلامی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است