Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا ملک پور،  با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان چرم مصنوعی با مشکلات متعددی در امر تولید دست وپنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: 40 درصد مواد اولیه واحدهای تولیدی از محل واردات تأمین می‌شود و ما مجبوریم سیستم های تو در توی وزارت صنعت را طی و در نهایت مجوز واردات با ارز آزاد را دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه براین بخشی از مواد اولیه داخلی ما در بازار داخلی تأمین می‌شود، افزود: تعدادی از تأمین کنندگان صنعت چرم مصنوعی مدعی هستند مواد خود را با دلار 14تا15 هزار توامنی وارد کرده و نمی‌توانند کاهش قیمت  را در محصولات خود اعمال کنند ما نیز مجبوریم این مواد اولیه را با قیمت گران خریداری کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران با تأکید براینکه قیمت پارچه مورد استفاده صنعت چرم مصنوعی ارزان نشده و هنوز با قیمت‌های گران در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما امروز در گرفتاری عجیبی قرار گرفته ایم پتروشیمی‌ها نیز به بهانه قیمت‌های جهانی حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و همین موضوعات باعث شده حجم بستانکاری تولیدکنندگان افزایش پیدا کند و حتی تعدادی از شرکتها مجبور به تعطیلی شوند چرا که منابع کافی برای گردش فعالیت خود ندارند.

ملک پور به عنوان یک تولیدکننده چرم مصنوعی که با قطعه سازان خودرو مشارکت می‌کند، گفت: در طول شش ماه گذشته یک ریال هم دریافت نکرده‌ام. قطعه سازان می‌گویند خودروسازان به ما منابعی پرداخت نکرده‌اند تا پولهای شما را پرداخت کنیم. این وضعیت برای ما بسیار سخت است.

وی در ادامه صحبتهای خود با تأکید براینکه باید رئیس کل بانک مرکزی اقدامات لازم را برای مدیریت بازار اعمال نماید، تصریح کرد: شرکت های صنعتی سوپرمارکت نیستند که هر روز قیمتهای خود را تغییر دهند در صورت تغییر قیمت‌ها ما شرکای خود را از دست می‌دهیم بازار باید به سمت ثبات حرکت کند تا فعالیت برای تولید کننده به صرفه باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران اضافه کرد: در حال حاضر 50 شرکت مدعی تولید چرم مصنوعی در کشور هستند که در این میان 35 شرکت شناخته شده و با ظرفیت 20 درصدی فعالیت می‌کنند. مابقی واحدها نیز شیفت کاری خود را کاهش داده و به سمت تعطیلی می‌روند.

ملک پور با تأکید براینکه امسال باید مووضع رونق تولید مورد توجه بسیاری از بخش‌ها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: در عمل ما شاهد اتفاقی در بازار نیستیم و گرفتاری تولیدکننده هر روز افزایش پیدا می‌کند نمی‌توانیم گردش مالی خود را رونق داده و تأمین نقدینگی را انجام دهیم از طرف دیگر سیستم بانکی نیز با سودهای بسیار بالا محل خوبی برای تأمین نقدینگی ما نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت چرم تامین مواد اولیه چرم مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!