Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران بر این باور است که به دلیل تصویب بودجه کم برای این سازمان در طی سال‌های گذشته و تغییرات پی‌در پی مدیریتی سبب شده تا این سازمان در سال ۹۸ با کسری بودجه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی مواجه شود.

مجید رباطی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بودجه پیش‌بینی شده برای سازمان ورزش شهرداری تهران در سال ۹۸ چیزی حدود ۱۱۴ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۸۰ میلیارد آن به بحث درآمدها اختصاص دارد که البته این میزان مبلغ برای درآمدها زمانی تحقق پیدا می‌کند که تعرفه‌های‌ مجموعه‌های ورزشی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر از سال ۹۶ تا به الان تعرفه‌ها ثابت مانده و تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

وی گفت: برای این که بتوانیم شهروندان تهرانی را به سمت ورزش سوق دهیم و در ایجاد سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه تاثیرگذار باشیم سعی کردیم حتی مبلغ استخرهایی که تحت پوشش سازمان ورزش شهرداری است با قیمت پایینی در اختیار شهروندان قرار دهیم تا امکان استفاده از اماکن ورزشی و استخرها برای تمام اقشار جامعه وجود داشته باشد. این در حالی است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری اماکن و مجموعه‌های ورزشی است.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به کسری بودجه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی سازمان ورزش شهرداری در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل بلاتکلیف بودن این سازمان در طی سال‌های گذشته و کوتاه بودن عمر مدیریتی مدیران قبلی این سازمان سبب شده تا شفاف‌سازی درستی در هزینه‌های جاری و عمرانی این سازمان صورت نگیرد و حتی در لایحه بودجه‌ مصوب شده از سوی شورای شهر، بودجه در نظر گرفته شده از ابتدای تاسیس این سازمان بسیار ناچیز و متناسب با هزینه‌ها نیست.

رباطی اضافه کرد: متاسفانه در مدیریت‌های قبلی این سازمان سامانه‌هایی که اسناد مالی سازمان را از نظر مرمت، بازسازی و نگهداری اماکن و مجموعه‌های ورزشی و حتی سیستم هزینه‌ها را به روز ثبت کند، راه‌اندازی و بارگذاری نشده است و همین امر سبب شده تا ما با چنین کسری بودجه‌ای در سال جاری مواجه شویم. تلاش ما بر این است که نظام اداری سازمان را ساماندهی و طرح طبقه‌بندی مشاغل را راه‌اندازی کنیم تا نیروهای مازادی که در بخش‌های مختلف وجود دارد کاهش و با یکسری آموزش‌های لازم آنها را به جاهای دیگر سازمان تزریق نماییم.

وی پیرامون این پرسش که چقدر از عملکرد خود در طی مدت ۹ ماه حضورتان در سازمان ورزش شهرداری راضی هستید، خاطرنشان کرد: به خاطر مشکلات زیادی که از ابتدای سرپرستی خود در این سازمان تا الان داشتم در زمینه بازسازی و مرمت اماکن و مجموعه‌های ورزشی رضایت زیادی ندارم اما به دنبال آن هستم تا با ورود بخش خصوصی و با کمک اسپانسرها برنامه‌های پیش‌بینی شده را به خوبی پیش ببریم تا در اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه نشویم. البته با پیگیری‌هایی که انجام شده جلوی بسیاری از هزینه‌های مازاد و مضاعف در سازمان گرفته شده و تلاش بر این است تا به سمت کاهش هزینه‌ها پیش برویم.

رباطی تاکید کرد: اگر با همین شرایط بخواهیم حرکت کنیم قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. البته سعی من بر این است شرایط را به گونه‌ای فراهم کنم تا با تلاش و جدیت بیشتر نواقص را کمتر و مشکلات را به حداقل برسانیم تا آسیبی متوجه سازمان نشود.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری گفت: زمانی که سازمان ورزش شهرداری را تحویل گرفتم با نارضایتی زیادی از وضعیت و شرایط مجموعه‌های ورزشی و اماکن ورزشی مواجه بودم که البته برای ساماندهی این مجموعه‌ها و بازسازی آنها نیاز به اعتبارات مناسبی هستیم که شرایط اعتباری راضی‌کننده نیست. سعی داریم برای سال آینده بودجه خوبی را برای سازمان ورزش شهرداری در نظر بگیریم تا پاسخگوی وضعیت موجود باشیم. در حال حاضر ۲۳ مجموعه ورزشی نیمه تعطیل در منطقه ۲۲ گانه تهران داریم که امیدوارم با کمک بخش خصوصی بتوانیم این مجموعه‌ها را دوباره راه‌اندازی کنیم.

وی راه‌اندازی سیستم نقشه آنلای کلیه اماکن ورزشی و سیستم پرداخت الکترونیکی مجموعه‌های ورزشی، ارایه خدمات تفریحی و آموزشی رایگان به جانبازان و معلولان و سالمندان، برگزاری همایش روز جهانی ووشو با همکاری فدراسیون ووشو، برگزاری ورزش همگانی در ۱۲۰۰ ایستگاه ورزش ویژه مردان و زنان در بوستان‌های مناطق ۲۲ گانه، برگزاری برنامه‌های تفریحی ورزشی همچون پیاده‌روی، کوهپیمایی و رالی شهروندی با رویکرد خانواده محوری و تحکیم بنیان خانواده و برگزاری «دو همگانی» دور دریاچه شهدای خلیج فارس در روز پنجشنبه ۹ آبان و پیاده‌روی بانوان ورزشکار ایستگاه‌های تندروستی مناطق ۲۲ گانه روز ۱۲ آبان در بوستان کوهسار را از دیگر برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری تهران در آینده عنوان کرد.

رباطی گفت: سازمان ورزش شهرداری تهران در سال گذشته با اولویت دادن به مرمت و نگه‌داشت اماکن ورزشی تا به امروز سعی کردیم نسبت به تعمیر و تاسیسات ۱۴ مجموعه ورزشی اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری در پایان اظهار کرد: با توجه به سابقه مدیریتی طولانی که در شهرداری دارم تصورم بر این است که دوران ۹ ماه خدمتم به عنوان سرپرست سازمان ورزش شهرداری، سخت‌ترین دورانی بود که در سازمان سپری کردم که با حمایت شهردار و معاونین فرهنگی و اجتماعی یکسری مشکلات را پشت سر گذاشتم و مشکلات دیگری همچنان به قوت خود باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر دوشنبه در دیدار مدیران شهری آلاشت با بیان اینکه سوادکوه و شهر آلاشت یک ظرفیت برای استان مازندران است، افزود: صنایع مختلفی در آلاشت وجود دارد و می توان از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد زیرا ورزش بخش مهمی است و باید در آلاشت روی آن سرمایه گذاری کرد.

رجبی از مرمت و بازسازی اماکن ورزشی شهر آلاشت گفت و ادامه داد: وظایف دولت خدمتگزاری است و ما سعی می‌کنیم هر قولی که می دهیم را عملی کنیم از این رو مرمت و بازسازی مشکلات سالن ورزشی آلاشت بزودی و ظرف مدت مشخص شده، رفع می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت دهیم تا در آینده از ظرفیت شهر آلاشت در بحث گردشگری و توریسم ورزشی به درستی بهره ببریم.

شهردار آلاشت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در طول این مدت نگاه ویژه‌ای به شهر آلاشت داشت که از این بابت از ایشان تشکر دارم.

امین مستوفیان از موقعیت‌های عالی شهر آلاشت در بحث ورزشی سخت گفت و افزود: توجه به ورزش آلاشت می تواند در بحث گردشگری و توریسم ورزشی کمک شایانی به ورزش استان و بحث گردشگری داشته باشد.

کد خبر 6092407

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران