Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اعترافات خود غربی‌ها چگونه می‌توان از نقش ایالات متحده، سعودی‌ها و اماراتی‌ها در ناآرامی‌های منطقه چشم پوشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، یکم؛ در ماه مه سال 2018، ائتلاف مقاومت در لبنان با کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان، به پیروزی بزرگی دست یافت؛ این در حالی بود که سعودی‌ها و اماراتی‌ها آشکارا از مخالفان حزب‌الله حمایت مالی کرده بودند و برای تخریب ائتلاف مقاومت، بسیار هزینه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، با پیروزی حزب‌الله، شکست بزرگی به ریاض و ابوظبی تحمیل شد.

دوم؛ در شهریورماه امسال، روزنامه اسرائیلی آحارانوت اعلام که آمریکا، تجار اماراتی را برای فعالیت اقتصادی در سوریه ترغیب کرده است. بدین‌ترتیب تجار اماراتی در نمایشگاه بین‌المللی دمشق نقش بسیار پررنگی داشته‌اند. هدف: رقابت با نقش و نفوذ ایران در سوریه است! صدالبته آمریکا معتقد است که باز شدن پای امارات به سوریه از منظر اقتصادی، به معنای گشایش سیاسی در قبال دولت سوریه نیست؛ این تنها یک گام است.

سوم؛ با وجود آن که چهار وزیر دولت سعد حریری استعفا داده‌اند اما تعداد زیادی از لبنانی‌ها همچنان به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار دادند. موسسات و شرکت‌ها از کارمندان خود می‌خواهند که دست از تعصب و اعتراض بردارند و به کار بازگردند!

چهارم؛ سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی دو روز قبل اعلام کرد که معتقد است دولت آمریکا با پول سعودی‌ها، معترضان عراقی را به بغداد منتقل کرده تا بر آتش اعتراضات در این کشور بدمد.

پنجم؛ در حالی که مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای کشاندن سعودی‌ها و ایرانی‌ها به پای میز مذاکرات تلاش می‌کنند؛ عادل‌الجبیر می‌گوید لازم نیست با ایران مذاکره کنیم؛ باید از همه برگه‌های خود برای اعمال فشار علیه ایران استفاده کنیم تا ایران به نشستن پای میز مذاکرات وادار شود.

ششم؛ کاملیا انتخابی‌فرد، مأمور لورفته CIA در مصاحبه با شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال رسما افشا می‌کند که هدف از اغتشاشات در عراق و لبنان، فشار به ایران برای نشستن پای میز مذاکره است.

نتیجه‌گیری: در مشکلات معیشتی مردم عراق و مشکلات سیاسی دولت لبنان تردیدی نیست اما با وجود اعترافات خود غربی‌ها چگونه می‌توان از نقش ایالات متحده، سعودی‌ها و اماراتی‌ها در ناآرامی‌های منطقه چشم پوشید. عربستان هنوز از پیروزی قاطع حزب‌الله در لبنان خشمگین است و پیروزی حزب‌الله، یعنی پیشرفت اهداف ایران در منطقه! و آمریکایی‌ها هنوز از نفوذ ایران در سوریه، عصبانی هستند!

چنان‌که اعترافات وابستگان به دول غربی نشان می‌دهد، فشار بر ایران دست‌کم بخشی از هدفِ غرب از تشدید ناآرامی‌ها در عراق و لبنان است. غرب به واسطه این ناآرامی‌ها افزون بر پیشبرد اهداف خود در این کشورها، می‌کوشد از نفوذ ایران در منطقه بکاهد و در ثانی، این پیام را به ایران بدهد که ممکن است این ناآرامی‌ها به درون ایران نیز کشیده شود. این که وابستگان غرب آشکارا این اهداف را اعلام می‌کنند البته اتفاق مبارکی است؛ شاید گوش شنوایی باشد!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق