Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پورمردان در گفت و گو خبرنگار مهر، اظهار داشت: گونه اردک سوت زن هندی با نام علمی (Dendrocygna javanica)و نام انگلیسی  ( (esser whistling duck برای اولین بار در کشور توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان مشاهده و شناسایی شد.

وی افزود: این گونه قبل تر نیز در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در منطقه «دشتیاری» شهرستان چابهار توسط محیط بانان بلوچستان مشاهده شده بود؛ اما به دلیل نبود مستندات و شواهد گزارش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: با مشاهده دوباره لاشه گونه یادشده و تهیه عکس و شواهد از آن در مناطق چاه نیمه های سیستان، توسط محیط بانان سیستانی، وجود اردک سوت زن هندی در استان به اثبات رسید.

وی گفت: ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی منحصر به فرد سیستان وبلوچستان، استان را تبدیل به منطقه ای جذاب برای پرنده نگری و مشاهده گونه های گوناگون با ویژگی های زیستی و جغرافیایی متفاوت نموده است.

پورمردان تصریح کرد: اردک سوت زن هندی گونه ای از اردک است که پراکنش آن در شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی گزارش شده بود اما اینک به جراًت می توان گفت جنوب شرقی ایران نیز امتداد زیستگاه این گونه منحصر به فرد برای زندگی و تخم گذاریست. آن ها در طول روز در گروه هایی بر روی آب دریاچه ها و آبگیرها دیده می شوند و می توانند بر روی درختان بروند و در سوراخ های تنه درختان تخم گذاری کنند.

کد خبر 4757702

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان زاهدان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید + ویدئو
  • حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه