Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیما حشمت روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: نبودن حریم آبیاری در زمین‌های کشاورزی اطراف این اثر باستانی مربوط به قبل از اسلام ، لانه گزینی حیوانات و نیز رشته قنات موجود علت ریزش دیوار در محدوده ای از ضلع شرقی بناست.

وی اضافه کرد: در واقع خاک‌های اطراف چاه همراه با گوشه‌ای از خندق که ریزش کرد، ارتباطی به دیوار این بنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد در ادامه از مردم خواست این گونه خبرها را از طریق خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری معتبر دنبال کنند و به اظهار نظرهای غیرکارشناسی توجه نکنند.

چند روز پیش فیلمی از ریزش دیوار ضلع شرقی نارین قلعه میبد در شبکه‌های مجازی منتشر شد که مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرستان میبد ارائه توضیحات در این ارتباط را به اعلام نظر کارشناسی موکول کرده‌ بودند.

نارین قلعه‌ یکی از بناهای تاریخی و باشکوه ایران باستان در دوران ساسانی است که معماری و هنر سازندگان آن، موجب تحسین باستان‌شناسان و تاریخ‌دوستان شده و این بنای کهن در سال ۱۳۵۴ به ثبت ملی رسیده است.

نارین قلعه در واقع ارگ حکومتی شهر تاریخی میبد است که در پشته‌ای طبیعی با ارتفاع بیش از ۲۵ متر همچنان استوار است.

میبد از شهرهای باستانی استان یزد است که در دشت یزد - اردکان و در مسیر جاده تهران به بندرعباس و کرمان قرار دارد. 

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد ریزش آوار نارين قلعه میبد بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه