Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که حملات سایبری در استان ما بسیار زیاد است، گفت: روزانه حدود پنج هزار حمله‌ی سایبری در استان رخ می‌دهد ولی به دلیل مصون سازی تاکنون هیچ کدام از حملات سایبری اثرگذار نبوده است.

به گزارش ایسنا، محمد باقر آقایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که تاکنون از سوی کشورهای بیگانه حمله‌ی جدی سایبری به استان ما انجام نشده است، گفت:کشور آمریکا مدعی بود که حملات سایبری به کشور ما انجام داده است ولی طبق رصد پدافند غیرعامل تاکنون نتوانسته‌است حمله‌ی سایبری به کشور ما انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرارسیدن هفته‌ی پدافند غیرعامل در هشتم آبان ماه، اظهار کرد: امسال شعار هفته‌ی پدافند غیرعامل « مقاومت، بازدارندگی و رونق تولید» نام گذاری شده و تمامی دستورالعمل‌های اجرایی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شده است.

وی رسالت واهداف اصلی پدافند غیرعامل را صیانت از جان، اموال مردم و زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور دانست و گفت: حفاظت از نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور جزو رسالت و اهداف اصلی پدافند غیرعامل در کشور است، نباید اجازه دهیم زیر ساخت مهم کشور آسیب ببیند، پدافندغیرعامل در راستای مصون سازی و ایمن سازی این زیرساخت‌ها گام برمی‌دارد.

آقایی با بیان این‌که پدافند غیرعامل از بدو خلقت انسان وجود دارد و انسان‌های اولیه برای حفاظت و دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی از پدافند غیرعامل بهره‌مند می‌شدند، گفت: ما در برابر تهدیدات و آسیب‌ها باید از خود دفاع کنیم، دفاع در برابر تهدیدات دو نوع است، دفاع نوع اول با استفاده از تجهیزات و تسلیحات نظامی انجام می‌شود که طی هشت سال دفاع مقدس این نوع دفاع را تجربه کردیم .

وی ادامه داد: دومین نوع دفاع مربوط به دفاع پدافند غیرعامل است که بدون استفاده از اسلحه و تجهیزات نظامی می‌توان آن را در مقابل تهدیدات و آسیب‌ها اجرا کرد، این نوع دفاع فطری‌ترین، عاقلانه‌ترین و کم هزینه‌ترین دفاع است که باید در زمان آرامش بنیه‌ی دفاعی آن را تقویت کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که حمله‌، شکل بسیار ضعیف جنگ بوده و دفاع نشانگر بخش قوی جنگ است، گفت: کسی که اولین ضربه را می‌زند برنده نیست، بلکه کسی که آخرین ضربه را تحمل و از خود دفاع می‌کند، برنده است.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور با توجه به موقعیت استراتژیک  جمهوری اسلامی و داشتن مرز با کشورهای نه چندان پایدار، گفت: باید برای هر شرایط بحرانی و حوادث آماده شویم، متاسفانه پدافند غیرعامل در کشور با تاخیر تشکیل یافته است و باید با انجام اقدامات جهشی این تاخیر را جبران کنیم.

وی با بیان این‌که امروزه صحنه‌ی افکار عمومی به صحنه‌ی جنگ تبدیل شده است، گفت: کسانی می‌توانند در این صحنه برنده شوند که افکار عمومی را به خود جذب کند، امروزه مهم‌ترین هدف دشمن نفود فرهنگی، فکری و سیاسی است که با بهره گیری از جنگ نرم می‌خواهد به آن دست یابد.

آقایی با تاکید بر این‌که پدافند غیرعامل بدون رسانه نمی‌تواند همه گیر باشد، گفت:  متاسفانه در کشور ما در خصوص اهمیت و حیاتی بودن افکار عمومی اجماع نظر وجود ندارد و این عامل باعث شده آسیب جدی ببینیم، ضرورت دارد رسانه‌ها نسبت به این موضوع حساسیت زیادی داشته باشند.

وی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف به اجرای مانور قطعی برق کرده‌ایم، افزود: طی چند سال گذشته این مانور در دستگاه‌های اجرایی استان اجرا می‌شود که براساس این مانور اکثر دستگاه‌های اجرایی مجهز به ژنراتور برق شده‌ و امسال توانستند در شرایط بحرانی ضمن تامین برق خود در صورت نیاز برق محوطه‌ی خود را نیز تامین کنند

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم پدافند رسانه‌ای در حوزه‌های زیستی، سایبری، شیمیایی و کالبدی تشکیل یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های پدافند غیرعامل در هفته‌ی گرامیداشت پدافند غیر عامل، گفت: برنامه‌هایی از جمله پیاده روی عمومی و خانوادگی جهت فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در روز جمعه، دهم آبان ماه سال جاری در کوه عون بن علی تبریز برگزار می‌شود، معتقدم اگر آگاهی و اطلاع رسانی کافی انجام شود، قطعا توانایی ایجاد شده و این عوامل منجر به بازدارندگی خواهد شد.

وی با بیان این‌که همزمان با گرامیداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل رزمایش‌ها و مانورهای مختلف با موضوعات متفاوت در شهرستان ها برگزار می‌شود، گفت: ۱۱ کارگروه فعال در استان وجود دارد که اعضای آن از دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

آقایی با بیان این‌که آذربایجان شرقی قطب تولید کننده‌ی مواد شیمیایی است، گفت: با توجه به قرارگیری آذربایجان شرقی در جاده‌ی تزانزیتی مواد شیمیایی، قرارگاه شیمیایی در استان تشکیل شد، همچنین در راستای شناسایی تهدیدات دستگاه‌ها و ارائه‌ی راهکار به دستگاه‌های اجرایی تیم‌های تخصصی سایبری، زیستی و شیمیایی و کالبدی در استان نیز تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که طرح جامع پدافند غیرعامل در دست تدوین است، افزود: تمامی پروژه‌ها باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند، تاکنون هفت شرکت در این زمینه شناسایی شده است،  بدون طرح پیوست پدافند غیرعامل اجازه‌ی احداث زیرساخت حیاتی و حساس مهم را در استان نمی‌دهیم.

آقایی با اشاره به دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی، گفت: تمامی بیمارستان‌ها پسماندهای خود را به طور اصولی دفع می‌کنند ولی این اقدامات به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود که پدافند غیرعامل در راستای اصلاح  و ساماندهی آن گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد ایمیل/ ۸۰درصد ایمیل‌های ارسالی روزانه اسپم هستند!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکثر ایمیل‌هایی که در طول روز پخش می‌شوند، پیام‌های ناخواسته‌ای هستند که معمولاً با اهداف تبلیغاتی یا حتی کلاهبرداری ارسال می شوند. ارسال اسپم (هرزنامه) با تعداد بالا صندوق‌های ورودی را به هم می ریزد و می تواند خطرات مختلفی از کلاهبرداری‌های فیشینگ گرفته تا توزیع بدافزار را برای کاربران ایمیل در پی داشته باشد. این مسئله ماهیت فراگیر محتوای ناخواسته ایمیل را در چشم انداز ارتباطات دیجیتال نشان می دهد. کاربران نیز مجبور هستند در مدیریت حساب های ایمیل خود و فیلترهای اسپم را تشدید کنند.

کاربران همچنین باید هنگام تعامل با ایمیل‌های ناشناس یا محتوای مشکوک محتاط باشند تا قربانی اقدامات فیشینگ یا نصب بدافزار نشوند. مدیریت تنظیمات امنیتی ایمیل و به‌روزرسانی منظم نرم‌افزار آنتی‌ویروس، گام‌های مهمی در کاهش خطرات ایمیل‌های اسپم (و سایر تهدیدات آنلاین) است.

***

۱۱  حقیقت جالب در مورد ایمیل‌ها عبارتند از:

 

نخستین ایمیل توسط ری تاملینسون (Ray Tomlinson) در سال 1971 ارسال شد. طبق آمار، سه شنبه بیشترین تعداد ایمیل در جهان رد و بدل می‌شود!

یک کارمند اداری در ایالات متحده به طور متوسط ​​حدود 121 ایمیل در روز دریافت می کند! نماد "@" توسط ری تاملینسون برای جدا کردن نام کاربری از آدرس مقصد ایمیل ها انتخاب شد.

مفهوم پست الکترونیکی قبل از اینترنت وجود داشت! در حقیقت شبکه‌هایی مانند ARPANET امکان ارسال اشکال اولیه ایمیل را فراهم کرده بودند. پرکاربردترین سرویس گیرنده ایمیل Microsoft Outlook است.

نخستین سرویس ایمیل مبتنی بر وب Hotmail بود که در سال 1996 راه اندازی شد. طولانی‌ترین آدرس ایمیل مجاز با فرمت استاندارد 320 کاراکتر است.

براساس قانون CAN-SPAM که سال 2003 در ایالات متحده تصویب شد، فرستندگان ایمیل های تجاری باید برای گیرندگان این حق را در نظر بگیرند که «درخواست لغو اشتراک» داشته باشند. «CC» در ایمیل مخفف «Carbon Copy» است، اصطلاحی برگرفته از تکنیک کپی کاغذ روی کاربن که در گذشته بسیار رایج بود.

میانگین احتمال باز شدن ایمیل های تجاری حدود 21 درصد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد ایمیل/ ۸۰درصد ایمیل‌های ارسالی روزانه اسپم هستند!
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد ایمیل/ ۸۰% ایمیل‌های ارسالی روزانه اسپم هستند!
  • قایقران آذربایجان شرقی در تیم ملی
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار