Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در ایجاد شوک ارزی اخیر اتخاذ سیاست های اشتباه از سوی دولت نقش اساسی داشت از این رو باید کنترل بیشتری بر افزایش صادرات در راستای ایجاد منابع ارزی و مدیریت واردات انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور پدیده شوک ارزی است که بارها در دولت های مختلف گریبان گیر اقتصاد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایجاد شوک ارزی اخیر اتخاذ سیاست های اشتباه از سوی دولت نقش اساسی داشت از این رو باید کنترل بیشتری بر افزایش صادرات در راستای ایجاد منابع ارزی و مدیریت واردات انجام داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: واردات هزار و 400 قلم کالا که نیاز ضروری کشور نبودند، از سال گذشته ممنوع شده است و به دنبال آن اقدامات لازم برای ایجاد واحدهای صنعتی جهت تولید آن ها آغاز شده و در حال انجام است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در استان کرمان ظرفیت های فوق العاده بالاتری نسبت به سایر استانها در ارتباط با استفاده شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از سرمایه گذاری ها و طرح های توسعه ای وجود دارد، گفت: شرکت ملی مس برنامه جامعی ارائه کرده است که در این برنامه اقدامات لازم برای تولید ۴۰۰ هزار تن مس کاتد در سال های آینده برنامه ریزی شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فروش شرکت ملی مس در نیمه اول سال جاری دو برابر شده است که این موضوع یک رکورد بوده و به دنبال آن این شرکت حرکت جدیدی را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت های بزرگ کشور و به ویژه استان کرمان گردشگری است که بخشی از آن در سال های گذشته در انحصار دولت بود و اجازه ورود بخش خصوصی به آن داده نمی‌شد، اما در سفر اخیر وزیر گردشگری به کرمان، این مانع برداشته شد و تمام مراکزی که می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با استفاده از دانش حوزه دیجیتال می توان درآمدی چندین برابر درآمد حاصل از بخش اقتصاد ایجاد کرد از این رو باید همه به این حوزه وارد شوند، در نتیجه اجرای این طرح بیکاری ریشه کن خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به پایلوت و نمونه بودن استان کرمان در بخش های مختلف اشاره و بیان کرد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان با هزینه کرد ۶ هزار میلیارد تومان در حال اجراست و نیمه دوم سال جاری فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

پور ابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ها در خدمت کارآفرینان است تا ایرانی مدرن با رشد اقتصادی بالا داشته باشیم، ابراز داشت: تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران رو به پایان است، دولت، مجلس و مردم باید به توسعه اقتصاد ورود پیدا کنند چرا که دهه آینده را دهه اقتدار اقتصادی جمهوری اسلامی می دانیم و قطعا در این راه موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است