Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:06:54 GMT

کشف مفرغ‌های باستانی از یک قاچاقچی عتیقه در اراک

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۴۹۲۶

کشف مفرغ‌های باستانی از یک قاچاقچی عتیقه در اراک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی دراین‌باره گفت:‌ در تداوم طرح‌های امنیت بخش پلیس، مأموران پلیس امنیت عمومی استان در انجام تحقیقاتی، از فعالیت فردی در زمینه قاچاق و خرید و فروش اشیاء‌ باستانی و عتیقه‌جات در شهر اراک مطلع شدند.

وی افزود:‌ در مراحل رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این فرد ضمن ارتکاب این اعمال مجرمانه، در مواردی با استفاده از جعل و شبیه‌سازی وسایل قدیمی،‌ از برخی از افراد و مشتریان خود کلاهبرداری هایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی تصریح کرد:‌ با مراقبت‌های شبانه‌روزی و نامحسوس مأموران پلیس و با وجود هوشیاری و اقدامات این فرد در پنهان سازی اعمال مجرمانه خود، سرانجام زمانی که وی قصد خرید و فروش تعدادی اشیاء عتیقه را داشت، در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه در منزلش دستگیر شد.

سرهنگ مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد:‌ در این عملیات تعداد ۵ قطعه اشیاء قدیمی و عتیقه شامل ۲ عدد تیغه تبر به شکل حیوان، یک قطعه دستبند، یک عدد سینی بزرگ و یک قطعه سرگرز که به صورت ماهرانه‌ای در داخل وسایل منزل جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ با انتقال اشیاء‌ کشف‌شده به یگان انتظامی و در بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه مورد کارشناسی اولیه قرار گرفت و مشخص شد این اشیاء دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و به عنوان مفرغ‌های استان لرستان شناخته شده و در زمان‌های قدیم این وسایل در کنار اجساد مردگان دفن می‌شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:‌ در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

کد خبر 4757862

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی استان مرکزی کشف اشیاء عتیقه اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پراید سرقتی در جاده طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ "رحیم حاجی ده آبادی" گفت: ماموران پلیس راه "یزد-طبس" هنگام گشت زنی در جاده متوجه شدند یک دستگاه پراید به صورت مشکوک در کنار جاده و پشت تپه‌ها رها شده است. 


وی افزود: طی استعلام و بررسی‌های میدانی مشخص شد خودرو مسروقه است که بلافاصله مراتب به عوامل انتظامی اعلام شد.


 رئیس پلیس راه استان یزد افزود: در این زمینه پرونده تشکیل و پراید سرقتی تحویل ماموران انتظامی اشکذر شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • کشف پراید سرقتی در جاده طبس
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه