Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، خبرنگار اعزامی سی ان ان در چین اخیرا در فضای مجازی توجه فراوانی به خود جلب کرده است. وی روز جمعه هفته گذشته در کنفرانس خبری وزارت خارجه چین سؤال پوچی مطرح کرد که تکبر، تعصب و چهره زشت برخی رسانه های غربی را آشکار کرد.

چندی پیش اجساد ۳۹ نفر در کانتینر یک کامیون در اسکس در شرق انگلستان پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اسکس در ۴ آبان/۲۶ اکتبر اعلام کرد که هنوز نمی توان هویت قربانیان را تأیید کرد، زیرا اسناد کشف شده از اجساد بسیار محدود است. حالا گزارشهایی از چند خانواده ویتنامی درباره مفقود شدن بستگانشان به دست پلیس رسیده است و پلیس در آینده از نزدیک با این خانواده ها در تماس خواهد بود تا به بررسی و احراز هویت اجساد ادامه دهد.

در اوایل انتشار خبر این رویداد، برخی رسانه ها، هویت اجساد را از شهروندان چین گزارش کردند. در کنفرانس خبری وزارت خارجه چین روز جمعه، خبرنگار سی ان ان با اشاره به این خبر و گزارشها از هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پرسید: «شما به موفقیتها و پیشرفتهای عظیم چین در ۷۰ سال گذشته اشاره کردید و در یکم اکتبر در چین جشن روز ملی برگزار شد، اما اتباع چین به این شیوه های فوق العاده خطرناک چین را ترک می کنند؛ به نظر شما انگیزه آنان چیست؟ مردم این موضوع را باید چگونه درک کنند؟

هوا چون یینگ در پاسخ به این پرسش بی معنی گفت: «همه ما از این که ۳۹ نفر جان باخته اند اندوهگینیم. ما هم می خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است. اما شما با پیشداوری، جان باختگان را چینی تلقی می کنید و این موضوع را با جشن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین ارتباط می دهید؛ چنین کاری جنجال آفرینیست و مسائل برخی رسانه های آمریکا را که شما نماینده اش هستید، نشان می دهد. شما به دنبال چگونه پاسخی هستید؟»

بنا به گزارشها، پس از آن که خبرها و گزارشها احتمال دادند ۳۹ جان باخته در کانتینر ممکن است چینی باشند، رسانه های غربی به اداره پلیس انگلستان سرازیر شدند و منتظر نتیجه بررسیها بودند، اما وقتی معلوم شد که ممکن است قربانیان ویتنامی باشند، همه نمایندگان رسانه های غربی اداره پلیس را تخلیه کرده و فوراً موضوع بحث و تمرکز خود را عوض کردند.

در واقع نه تنها رسانه های غربی هیجانزده شده بودند، بلکه آشوبگران هنگ کنگ هم گویا گنجی به چنگ آورده باشند، به جای تأسف خوردن از جان باختن ۳۹ انسان، آن را صرفا دستاویزی ارزشمند برای سیاهنمایی چین تلقی کرده و همچون غنیمتی گرانبها با آن برخورد کردند. در اینجا بود که طینت زشتشان بر همگان عیان شد.

خبرنگار سی ان ان هیچ همدردی با ۳۹ کشته و بستگان آنها ندارد، هیچ تلاشی برای جستجوی اسناد و شواهد و بررسی حادثه نمی کند و حتی تأسف یا پیامی حاکی از دلداری ابراز نمی کند، بلکه برعکس با سوء استفاده از موقعیت، متوسل به یک «پرسش روانشناسانه» می شود. فارغ از اینکه در نهایت معلوم شود قربانیان چینی بوده اند یا نه، چنین شیوه طرح پرسش که سرشار از تفکر ایدئولوژیک و تهاجمی است، کارشناسانه نیست و آشکارا اخلاق مطبوعاتی را نقض کرده است.

خبر سی سی تی وی در تفسیری گفت: گزارشهای متعصبانه سی ان ان درباره جهان دیگر خبر نیست؛ اولین بار نیست که از این شبکه چنین خبرهایی می شنویم. سی ان ان جان ۳۹ انسان را به عنوان ابزاری سیاسی، دستاویزِ زیر سوال بردن موفقیتهای چین به کار می برد. این رویکرد پوچ، خونسردانه و حتی منزجر کننده، شعارها و تبلیغات حقوق بشر، انسانیت و ارزشهای جهانی را که برخی سالها سنگش را به سینه می زدند، با اقیانوس شست. خبرنگار سی ان ان یک عذرخواهی به بستگان ۳۹ قربانی و مردم چین بدهکار است! البته او بدهکاری زیادی دارد.

کد خبر 4757910

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا شبکه سی ان ان چین سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه عراق روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین لبنان رجب طیب اردوغان ایران عربستان سعودی ابوبکر البغدادی برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟

طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند.همچنین بسیاری از دانشگاه‌های مشهور آمریکایی همواره محل تربیت نخبه‌های سیاسی برای سیاست‌های آمریکا بوده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد