Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@23:49:42 GMT

حقوق عقب‌افتاده کارگران آذرآب پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۵۸۵۲

حقوق عقب‌افتاده کارگران آذرآب پرداخت می‌شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری درباره آخرین وضعیت شرکت آذرآب اظهار کرد: در سفری که اخیرا به استان مرکزی داشتیم با نمایندگان شرکت آذرآب و کانون عالی شوراهای اسلامی کار به طور مفصل مذاکره کردیم. از قبل هم بررسی‌ها و رصد ما در خصوص آذرآب نشان می‌داد که مهم‌ترین مساله شرکت از نظر کارگران، تثبیت مالکیت آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاقمندی کارگران آذرآب بیشتر این است که مجموعه دولتی نگه داشته شود ولی ممکن است به این شکل که خواسته‌اند به فوریت دست نیابد ولی ما به آنها اطمینان دادیم که دولت به این شرکت به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده صنعت نگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۱ درصد سهام آذرآب متعلق به بانک کشاورزی است و اعتقاد ما این است که در مورد آذرآب یا باید به صورت قطعی یک راه ماندگار مورد شناخت قرار بگیرد یا اینکه در مورد نحوه اداره این شرکت که صنعت بزرگی است، تصمیم‌گیری شود.

۱۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد در دست اجرای آذرآب

شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که میزان قراردادهای منعقد شده و در دست اجرای آذرآب چقدر است؟ گفت: همین حالا ۴۵۰ میلیارد تومان قرارداد در دست اجرا دارد و ۶۵۰ میلیارد تومان هم در شرف انعقاد است. بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد در دست اجرا ذخیره ارزشمند و بزرگی برای شرکت است و می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که در سال رونق تولید هستیم و در شرایط تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه قرار داریم، بهترین موقعیت برای تولید محصولات این شرکت در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی و نیروگاهی به وجود آمده است؛ لذا صددرصد از این شرکت حمایت می‌کنیم تا کار با قوت پیش برود.

وزیر کار درباره حقوق معوق کارگران آذرآب گفت: در خصوص حقوق عقب افتاده کارگران مذاکره کردیم. با حقوق مهر جمعا دو ماه و نیم حقوق طلب دارند و تلاش می‌کنیم که هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

هپکو حقوق معوق ندارد و به دولت بر نمی‌گردد

شریعتمداری در مورد شرکت هپکو و حقوق معوق کارگران آن نیز گفت: در هپکو هیچ حقوق معوقی نداریم و این شرکت به دولت برنمی‌گردد ولی باید برایش کار ایجاد شود.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفته بود مشکلات هپکو و آذرآب ساختاری و تاریخی است و برای حل این مشکلات باید زودتر مشکل مالکیت این شرکت‌ها برطرف شود تا کارگر بداند دولت برای آینده او فکر کرده و آینده وی در این واحدهای تولیدی در خطر نیست.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دستمزد توليد صنعت سهام نیروگاه پتروشيمي نفت بانک کشاورزی خصوصي سازي وزیر کار شرکت هپکو اراک آذراب حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی

به گزارش قدس آنلاین، مطابق ماده ۴۸ قانون کار طرح طبق بندی مشاغل برای اجرای عدالت مزدی می بایست اجرا شود. دراین ماده آمده است به منظور جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری وزارت کار موظف است نظام ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل را با استفاده از استاندارد مشاغل و عرف مشاغل کارگری در کشور تهیه کرده و به اجرا درآورد.

بر اساس ماده ۴۹قانون کار برای استقرار مناسبات صحیح کارگاه در زمینه مزد و مشخص شدن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه‌ها، کارفرمایان موظفند با همکاری کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارگاه یا موسسات ذیصلاح این طرح را تهیه و پس از تایید وزارت کار در کارگاه به اجرا درآورند.

طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف برخورداری کارکنان و کارگران مشمول قانون کار از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش‌بینی شده و در کارگاه‌های بالای ۵۰نفر کارکن لازم الاجرا است؛ این طرح در واقع در کارگاه‌هایی که به حد نصاب ۵۰نفر کارگر و نیروی کار یا بیش از آن می‌رسند به اجرا در می‌آید و کارفرمایان مکلفند برابر ماده ۴۸قانون کار، نیروهای کار خود را مشمول طبقه بندی قرار بدهند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند طبقه‌بندی مشاغل بهترین معیار برای صدور احکام شغلی کارگران است و  اجرای این طرح ضمن افزایش روحیه و انگیزه کار، ایجاد عدالت مزدی، واقعی شدن حقوق نیروهای کار و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، باعث می شود  که از نیروهای کار در کارگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس شایستگی استفاده شود.

رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در استان تهران

محمد آذر پناه ، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل در سال گذشته از رشد ۵۰درصدی برخوردار شد.اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است، به رقمی بالغ بر ۲۸۹ کارگاه در سطح استان رسیده است.

وی با بیان این که این طرح در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر موجب افزایش تولید، ایجاد انگیزه کار و احساس عادلانه بودن دستمزد پرداختی به کارگران می‌شود افزود: کارفرمایان مکلفند براساس مواد ۴۸و ۴۹ قانون کار، پرداخت حقوق و مزایای نیروهای کار خود را مطابق طرح طبقه بندی مشاغل انجام دهند.

آذرپناه افزود: با اجرای طرح طبقه بندی و رتبه بندی مشاغل، کارکنان و کارگران از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش بینی شده در مقررات موضوعی بهره مند می‌شوند. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل زمینه افزایش تولید را فراهم کرده و موجب بالارفتن انگیزه کار در بین کارگران می‌شود.

وی افزود: توجه و تکریم توأمان قشر کارگر و کارفرما در رشد بهره وری و ارتقای شور و نشاط، ایجاد انگیزه و خلاقیت تاثیرگذار است و همواره بایستی مورد توجه قرار گیرد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳از سوی رهبر معظم انقلاب، مهمترین رکن جهش تولید را جامعه کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: توجه به نیاز های جامعه کارگری موجب تحقق جهش تولید خواهد شد.

آذر پناه تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مجموعه ها با تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد روبه رو هستیم و این امر در کاهش کیفیت کار و تولید محصول اثرگذار است.

به گفته وی، در بعضی از بنگاه‌ها عدم اجرای طرح طبقه بندی  مشاغل و پرداخت حقوق و مزایای یکسان به کارگران تازه کار و کارگران با سابقه، بی انگیزگی و خروج کارگران از بنگاه را به دنبال داشته موجب کاهش بهره‌وری و لطمه به بنگاه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند