Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی ریاست جمهوری قصد دارد با حمایت از اجرای فرایندهای مدون و شناخته شده عارضه‌یابی صنعتی در شرکت‌های بزرگ، امکان ارتقاء سطح کیفی و کمی و نیز بهره‌وری در این مجموعه‌ها را تشویق کند.

هدف از برگزاری این دوره، آموزش شیوه کشف، اولویت‌بندی و ریشه‌یابی مشکلات صنعتی و یا سازمانی به کارشناسان و متخصصین در مجموعه‌های تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی معضلات و شفاف کردن چهارچوب و علل آن‌ها گامی مهم در حرکت به سوی حل مسائل و در نتیجه افزایش بهره‌وری اقتصادی است.

در مرحله عارضه‌یابی تمرکز اصلی نه بر یافتن راه‌حل بلکه بر مشخص کردن دقیق مختصات مساله است. با مشخص شدن مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ، امکان استفاده از توان شرکت‌های چابک دانش‌بنیان در حل آن‌ها وجود دارد.استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه‌های مواد و فوتونیک برای حل مشکلات فنی بنگاه‌های بزرگ، از اهداف نهایی این برنامه است.

برای استفاده از راه‌حل‌های علمی، مهم‌ترین بخش کار، تعریف دقیق و صحیح مساله است. استفاده از توان کارشناسی شرکت‌ها در تعریف مساله یکی از موثرترین روش‌های عارضه‌یابی است. نیروی انسانی ماهر در هر مجموعه به دلیل برخورد مداوم با مشکلات و شناخت کامل آن‌ها می‌توان در یافتن مشکلات بسیار موثر باشند.

بر این اساس با مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «رویداد آموزشی فرایند عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی با رویکرد فناورانه» در محل شرکت مس شهید باهنر کرمان، برگزار شد.

این رویداد با حضور نمایندگانی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، با هدف آموزش فرایند و شیوه صحیح تشخیص مشکلات و عوارض قابل رفع و یا تخفیف با اتکا به فناوری‌های نو برنامه‌ریزی و اجرا شد که در آن، مواردی همچون نحوه شناسایی عوارض بر اساس اطلاعات مالی و تولیدی با تمرکز بر صنایع مرتبط با حوزه مواد و ساخت، پوشش داده شد.

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نظر دارد با پیگیری آموزش‌های میدانی شرکت‌های بزرگ و قدیمی را ترغیب کند تا بیش از گذشته از فناوری‌های مدرنی مانند فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته بهره ببرند.

انتهای پیام/

169 / 336 آموزش فرایند صنعتی معاونت علمی و آموزشی عارضه یابی صنعتی سرمایه‌گذاری رویکرد فناورانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آموزش فرایند صنعتی معاونت علمی و آموزشی عارضه یابی صنعتی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی