Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: روزانه ۵۰۰ نفر از زائران به غرفه کتابخانه زائر در میدان شهدا برای استفاده از عضویت رایگان، مسابقه دلنوشته‌ها و نقاشی مراجعه می‌کنند که در نهایت دلنوشته‌ها جمع‌آوری و در قالب بزرگ‌ترین کتاب مردمی زیارت چاپ می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در حاشیه بازدید از ایستگاه استقبال از زائران میدان شهدا، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان که متولی حوزه کتاب و کتابخوانی است، برای اولین بار با استفاده از ظرفیت‌های موجود که در دهه پایانی صفر در مشهد وجود دارد، فعالیت‌های خود را حول محور ترویج مطالعه و کتابخوانی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزیان افزود: ما جمع تقریبا ۵۰ نفره‌ای از کتاب‌داران متخصص خود را به محل استقرار زائران فرستادیم که این اقدام قرار بود از مبدا شروع شود اما به این دلیل که برای اولین بار انجام می‌شد، در مقصد انجام شد. کتاب‌داران ما در محل استقرار زائران حضور پیدا کرده و نشست‌های کتابخوان را برگزار می‌کنند. در کنار نشست‌های کتابخوان، خوانش کتاب، بلندخوانی، جمع‌خوانی و همچنین معرفی کتاب با موضوع سه‌گانه امام‌رضا(ع)، امام‌مجتبی(ع) و پیامبر(ص) انجام می‌شود.

وی گفت: در غرفه کتابخانه زائر در میدان شهدا تقریبا ۱۰ خدمت از مشاوره کتاب تا دلنوشته برای بزرگسالان، مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع رضوی و عضویت رایگان برای زائران پیاده در مشهد و شهرستان‌های استان را داریم. پرده‌خوانی با محوریت کتاب نیز برگزار شده، نشست‌های کتابخوان، رونمایی از کتاب با موضوع زیارت و آشنا شدن عموم مردم با خدمات و فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز از دیگر برنامه‌هاست.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی درباره مراجعه روزانه زائران ادامه داد: این بستر، فرصت بسیار خوبی بوده که از آن استفاده شده و امیدواریم بتوانیم در بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با ظرفیت‌های مطلوبی که شهرداری ایجاد کرده، ایفای نقش کنیم.

سبزیان گفت: تعداد مراجعان روزانه ما برای استفاده از عضویت رایگان، مسابقه نقاشی و دلنوشته‌ها ۵۰۰ نفر است. در نهایت دلنوشته‌ها جمع‌آوری و در قالب بزرگ‌ترین کتاب مردمی زیارت چاپ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زائران پیاده امام رضا ع زيارت کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد