Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کریم اسدی روز دوشنبه در نشستی با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه و اصحاب وقف خلخال افزود: انتظار می‌رود از وجود ۸۹ بقعه متبرکه و امامزاده در مناطق مختلف این شهرستان برای پیشبرد اهداف فرهنگی ،مذهبی و اجتماعی جامعه به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با گرامیداشت دهه وقف و توصیه برای تبلیغ منافع وقف در جامعه امروزی ،احیای سنت حسنه الهی وقف در جامعه را از جمله راهکارهای ریشه‌کنی فقر از جامعه و توزیع عادلانه ثروت در بین اغنیا ، فقرا و نیازمندان و نیز انجام کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال نیز در این نشست گفت: با توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها ، این اماکن مذهبی به مراکز و قطب‌های فرهنگی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام مهدی فاتحی اظهارداشت: با هدف حرکت در مسیر خواسته مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه و امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خلخال نیز اقدام به برگزاری آیین‌های فرهنگی مختلف در امامزاده‌های این شهرستان کرده است.

وی گفت: اداره اوقاف خلخال با اجرای برنامه‌های فرهنگی یاس نبوی ، ضیافت الهی ، آرامش بهاری ، ولایت علوی ، اکمال دین نبوی ، بصیرت عاشورایی و فراهم کردن زمینه حفظ قرآن برای جمع زیادی از علاقه‌مندان به یادگیری رشته‌های قرآنی همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر استان شده است.
وی با بیان اینکه نوسازی ، بهسازی و ترمیم ساختمان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه با همکاری اعضای هیات امنای این اماکن مقدس در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قرار دارد، افزود: اجرای پروژه‌های بازسازی و مرمت بقاع متبرکه اولویت‌بندی شده و عملیات اجرایی ۲ پروژه بزرگ احداث مجتمع زیارتی و فرهنگی امامزاده سید دانیال (ع) روستای خانقاه سادات و بقعه سیداحمد معراجی روستای سفیداب این شهرستان در حال احداث است.
وی به افزایش مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ وقف در این منطقه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ۹۵ مورد موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده که درآمد حاصله این موقوفات برابر با ۴۷ نوع نیت واقفین صرف امورات خیریه مختلف از جمله احسان و نذری و عزاداری امام حسین (ع) ، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تامین بخشی از هزینه حوزه علمیه و مساجد و بقاع متبرکه می‌شود.

خلخال دارای ۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه است که در مناطق مختلف این شهرستان به صورت پراکنده واقع هستند. از این تعداد تنها ساختمان ۱۸ امامزاده برای انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مناسب بوده و در ایام سال در امور مختلف فعالیت دارند ، در عین حال در سایر امامزاده‌ها نیز بصورت فصلی و مقطعی آیین مذهبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و ایام ولادت و شهادت برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است