Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا صابریان زاده قائم مقام مدیرعامل در امور تولید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امیدواریم امسال عملیات برداشت از سطح ۷ هزار هکتار از اراضی این شرکت کشت نیشکر انجام شود.

او افزود: بدلیل مشکلاتی از جمله؛ سیلاب فروردین ماه امسال و خشکسالی و سایر مسائلی که مانع انجام اقدامات به موقع شد، برداشت با تاخیر آغاز گردید و نمی‌توانیم میزان مطلوبی از برداشت امسال داشته باشیم، چراکه نیشکر محصولی است که ۵ تا ۷ ماه نیاز به مراقبت دارد که این زمان در تولید محصول سال جاری بسیار محدود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابریان زاده بیان داشت: با وجود این مسائل، امیداوریم امسال بتوانیم شاهد برداشت ۴۰۰ هزار تن نیشکر از اراضی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باشیم.

تحویل ۶۰۰ هزار تن نیشکر به کارخانه شکر در سال ۹۹

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال زراعی امسال ۹۸-۹۹، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت انجام شد و با مراقبت‌های لازم در حفظ اراضی، امیدواریم بتوانیم برداشتی برابر ۶۰۰ هزار تن نیشکر از کشت سال جاری در سال آینده (۱۳۹۹) شاهد بوده و به کارخانه تولید شکر تحویل دهیم.

غلامرضا صابریان زاده ادامه داد: مصمم هستیم تا ابتدای آذرماه سال جاری، با به اتمام رساندن تعمیرات لازم در کارخانه، آمادگی تحویل ۴۰۰ هزار تن نیشکر تولیدی را به کارخانه تولید شکر داشته باشیم و همچنین پیش بینی می‌شود ۴۰ الی ۴۵ هزار تن استحصال شکر از نیشکر داشته باشیم.

به گفته قائم مقام مدیرعامل این شرکت، در صورتیکه بارندگی‌ها نرمال باشد و مشکل خاصی رخ ندهد برداشت این محصول ۴ ماه و نیم به طول می‌انجامد.

او درخصوص میزان تولید در مقایسه با پارسال گذشته گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن محصول نیشکر برداشت کردیم و با برنامه ریزی‌های انجام شده، برداشت نیشکر در سال جاری به ۴۰۰ هزار تن نیشکر افزایش خواهد یافت که حاکی از افزایش تناژ ۱۰۰ هزار تنی نیشکر و برداشت این محصول است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو ناصر اسکندری در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، افزود: ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در تابستان سال گذشته در حالی به ۹۸ درصد رسیده است که میانگین جهانی این رقم در حدود ۹۵ درصد است و در تلاشیم امسال نیز نیروگاه‌های حرارتی را با آمادگی بالایی در مدار تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در پایان سال گذشته با افزایش دو دهم درصدی به ۳۹.۳ درصد رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته سوخت مصرفی نیروگاه‌ها در حالی ۲.۹۱ درصد افزایش یافته که میزان تولید برق این واحدها به دلیل افزایش راندمان نیروگاه‌ها بیش از این رقم بوده است.

اسکندری یادآور شد: تنها در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۱۴ واحد بخار سیکل‌ترکیبی جدید به ظرفیت دو هزار و ۱۷۱ مگاوات بدون مصرف سوخت جدید وارد مدار شده است که از محل احداث این واحدها سالانه ۳.۲ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی شده و شاهد رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در ابتدای امسال ۲.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: روند افزایش نیاز مصرف در ابتدای امسال رشد ۵.۵ درصدی داشته و با توجه به اینکه در سال جدید نیاز مصرف برق کشور رشد شتابانی دارد، باید آمادگی بیشتری برای تولید برق مورد نیاز مشترکان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قابلیت تولید در نیروگاه‌های حرارتی را باید به ۵۲ هزار مگاوات برسانیم، اضافه کرد: این رقم از طریق پروژه‌های جدید نیروگاهی، طرح‌های رفع محدودیت و افزایش آمادگی در نیروگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد که در همین راستا از مهرماه سال گذشته حدود ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد از فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش مطابق برنامه آغاز شده و بیش از ۹۸ درصد از برنامه‌های تعمیراتی شروع شده نیز به پایان رسیده است و تا چند روز آینده با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور این واحدها آماده تولید برق مورد نیاز مشترکان در پیک تابستان امسال خواهند بود.

کد خبر 6094611 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان