Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:11:15 GMT

آموزش مسمومیت های دارویی در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۶۹۹۵

آموزش مسمومیت های دارویی در لرستان

امین حسنوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهاردهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها از سوی ستاد مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ۳۸ مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم (DPIC)، سازمان نظام پزشکی و انجمن های تخصصی، سازمان پزشکی قانونی، سازمان آموزش و پرورش، شهرداری و بسیاری از ادارات و سازمان های مرتبط با موضوع، در هفته اول آبان ماه با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شعار هفته پیشگیری از مسمومیت ها به دلیل شیوع مسمومیت دارویی در کشور در سال جاری با عنوان «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم!» اعلام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: بطور کلی هدف از برگزاری این هفته اطلاع رسانی و آموزش مردم به منظور انجام اقدامات عملی برای پیشگیری از بروز مسمویت ها است.  

حسنوند با تاکید بر اینکه مسمومیت ها چه عمدی و چه اتفاقی قابل پیشگیری است و آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم بهترین راهکار پیشگیری از بروز مسمومیت به شمار می رود، افزود: برای رسیدن به هدف کاهش مرگ‌ و میر ناشی از مسمومیت‌ها، راهکارهایی مانند تمرکز بر آموزش، نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، مسمومیت ناشی از ‌داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوء مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان سمی و گزیدگی‌ها، ‌گازها و منوکسیدکربن و ارتقای دانش جامعه درخصوص خطرات ناشی از مسمومیت‌ها و نحوه برخورد با این ‌رخداد اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و همچنین اعلام آمار پزشکی قانونی، به دلیل شیوع بالای مسمومیت با داروها، اهمیت آموزش در خصوص تمرکز ‌بیشتر بر بحث آشناسازی جامعه با خطرات ناشی از نگهداری و مصرف داروها و خطرات و تبعات این ‌نوع مسمومیت اتخاذ شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: مباحث کاربردی در این حوزه بر اساس روز شمار هفته پیشگیری از مسمومیت ها از یکم تا هفتم آبان ماه در اختیار هم استانی های شریف از طریق رسانه ها قرار خواهد گرفت و در نظر داریم با همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوع به اصلی ترین اهداف برگزاری هفته مذکور که همان ارتقاء سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها است برسیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار با اولین دوره برداشت جلبک‌های دریایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط دکتر گل بشیرزاده مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

گل‌بشیرزاده مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در رابطه با اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی ادامه داد: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و غیره بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و در حال حاضر با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

کد خبر 750465

دیگر خبرها

  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار