Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:06:23 GMT

منابع امتحانی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۷۰۵۹

منابع امتحانی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به همراه نحوه و میزان تأثیر سوابق تحصیلی و انتخاب نظام آموزشی برای شرکت در آزمون اعلام شد.

به گزارش «تابناک»، مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره نحوه و میزان تأثیر سوابق تحصیلی و انتخاب نظام آموزشی برای شرکت در آزمون و همچنین فهرست کتب و منابع این آزمون منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  براساس مصوبه جلسه اول آبان ماه ۹۸ شورای سنجش و پذیرش،‌ در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، میزان تأثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت اعمال می­ شود به­ طوری ­که:
۱) آن دسته از دیپلمه­ های ریاضی و فیزیک، علوم­ تجربی،‌ علوم­ انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال ۱۳۹۸ یا ۱۳۹۹ و در نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)‌ اخذ کرده و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن­ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به­ صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می­ شود.
۲) آن دسته از دیپلمه ­های ریاضی و فیزیک، علوم ­تجربی،‌ علوم ­انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ در نظام آموزشی قبلی اخذ کرده ­اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به­ صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم)‌ به­ میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت لحاظ می شود.
داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم ­تجربی،‌ علوم ­انسانی و علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش­ دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ اخذ کرده ­اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به­ صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش ­دانشگاهی (پایه دوازدهم،  سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به­ میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت اعمال می­ شود.
در مجموع میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد است و به ­صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می­ شود.
۳) سایر دیپلمه­ ها (غیر از بندهای ۱ و ۲) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.
با توجه به مصوبه جلسه ۲۹ تیرماه ۹۸ شورای سنجش و پذیرش آزمون سراسری داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ می­ توانند بدون توجه به نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده ­اند به یکی از دو مجموعه سوال (سؤالات نظام آموزشی ۳-۳-۶ یا سؤالات مربوط به نظام آموزشی قدیم، سالی واحدی و ترمی واحدی)‌ که تمایل دارند پاسخ دهند.
داوطلبان لازم است در زمان ثبت­ نام این آزمون علاقه­ مندی خود به پاسخگویی هر مجموعه سوال در تقاضانامه ثبت ­نامی مشخص و اعلام کنند.
فهرست کتب منابع آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، نظام قدیم و نظام جدید ۳-۳-۶ در اینجا قابل مشاهده است.
فهرست منابع درس های «فقه» و «اصول عقاید» رشته علوم و معارف اسلامی دوره پیش دانشگاهی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به این شرح است:
۱) درس فقه: کتاب آشنایی با فقه نوشته ملیحه حاجیان، انتشارات مدرسه.
۲) درس اصول عقاید: کتاب جهان بینی ۳ (عدل الهی و قضا و قدر) کد:۲۰۰۹: شامل فصل اول (همه فصل)، فصل دوم (به جز عنوان «فلسفه اسلامی» صفحه ۲۳ و ۲۴) و از فصل چهارم، عنوان «نظام کل تا مصائب، مادر خوشبختی ها» (از صفحه ۶۵ تا ۷۲).  

منبع: تابناک

کلیدواژه: شبنم نعمت زاده عبدالله قرداش کیهان کلهر مطرب خلیل آقایی ابوعزرائیل خانه پدری منابع امتحانی کنکور جزئیات سوابق شبنم نعمت زاده عبدالله قرداش کیهان کلهر مطرب خلیل آقایی ابوعزرائیل خانه پدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان

داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت نخست نیمه مرداد جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد