Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در واکنش به تصمیمات اصلاحی امروز پارلمان عراق برای تحقق خواسته های معترضان، اعلام کرد که این تصمیمات فعلا صوری است و باید اعتراضات را ادامه داد و انتخابات زودهنگام برگزار شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، صدر روز دوشنبه ساعتی پس از اعلام مصوبات جدید پارلمان در تایید بسته اصلاحات دولت عادل عبدالمهدی جهت تحقق خواسته های معترضان، بیانیه ای صادر و خواستار آن شد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر در جلسه پارلمان حضور یافته و برگزاری انتخابات زودهنگام زیر نظر سازمان ملل و در ظرف زمانی کوتاه  را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی گفت که دولت تا زمانی برگزاری انتخابات خودهنگام تدابیر لازم را برای تغییر کمیسیون عالی انتخابات، قانون انتخابات و ارائه آن به مردم انجام دهد. 

صدر همچنین تاکید کرد که در انتخابات یاد شده هیچ کدام از احزاب کنونی نباید شرکت کنند، مگر حزبی که مردم بخواهند. 

وی همچنین خطاب به تظاهرکنندگان خواسته که "فریب" مصوبات پارلمان را نخورند چون - به تعبیر او - همه این مصوبات تا وقتی به اقدامات قانونی  مناسب  منجر نشود، صوری است و پیگیرد مفسدان اقتصادی را نیز در بر ندارد. 

پارلمان عراق امروز  مجموعه ای از اقدامات اصلاحی برای تحقق مطالبات معترضان را تصویب کرد که از جمله آن تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی ظرف چهار ماه، انحلال شوراهای استانی و شهری و نواحی، لغو امتیازات آوارگان رفحاء، لغو امتیاز روسای سه گانه (رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس پارلمان، نمایندگان پارلمان، مدیران بلندپایه و لغو قانون دریافت حقوق از چند منبع می باشد. /

بیشتر بخوانید: بازشماری دستی فقط در مراکز مشکوک صورت می‌گیرد برگزاری مجدد انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمان عراق حقوق رییس جمهوری قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند