Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@23:10:14 GMT

افزایش دوباره محدودیت اینستاگرام برای کاربران

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۸۱۷۵

ساعت24- محدودیت های اینستاگرام برای عکس‌های گرافیکی پست شده توسط کاربران همچنان گسترش پیدا می‌کند.

 محدودیت های اینستاگرام برای عکس‌های گرافیکی پست شده توسط کاربران همچنان گسترش پیدا می‌کند. این بار مرگ نوجوانی به نام «مالی راسل» که در سال 2017 با دیدن عکس‌های گرافیکی مرتبط با خودکشی در اینستاگرام و پینترست جان خودش را گرفته بود باعث شده تا اینستاگرام بر محدودیت‌های پست‌های ارسالی کاربران بیفزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ممنوعیت‌ها علاوه بر عکس‌ها، شامل محتوای تصویری همچون کارتون‌ها و میم‌ها (meme) هم می‌شود. در پستی که بلاگ اینستاگرام در این رابطه منتشر کرده آمده است:

ما از این پس اجازه نمی‌دهیم تا محتوای تصویری ساختگی از اعمال مرتبط با صدمه زدن به خود یا خودکشی در اینستاگرام منتشر شوند. این مساله علاوه بر تصاویر، شامل طراحی‌ها، میم‌ها و یا محتوای گرافیکی برگرفته از فیلم‌ها و کمیک‌ها نیز می‌شود.

ما علاوه بر این تصاویر گرافیکی که به صورت مستقیم به خودکشی نمی‌پردازند اما روش‌ها یا ابزار مرتبط با آن را شامل می‌شوند حذف خواهیم کرد.

این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد اکانت‌هایی که محتوای مرتبط با خودکشی و صدمه به خود را منتشر می‌کنند در بخش اکسپلور و جستجو نمایش داده نخواهند شد و این پلتفرم به منظور ترویج مبارزه با خودکشی از کمک ارگان‌هایی همچون Samaritans و مرکز ملی ممانعت از خودکشی ملی استفاده خواهد کرد.

پیشتر اینستاگرام اعلام کرده بود که برای مبارزه با محتوایی که صدمه به خود را ترویج می‌کنند عکس‌های مرتبط را با استفاده از فیلترهایی محو می‌کند. در حال حاضر فیلتر اینستاگرام برای پنهان کردن محتوای مذکور روی 834 هزار پست اعمال شده و بر اساس اعلام آن‌ها، این پلتفرم موفق شده 77 درصد از پست‌های نامناسب را پیش از گزارش شدن توسط کاربران شناسایی کند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی سلامت، سالیانه نزدیک به 800 هزار نفر به علت خودکشی از دنیا می‌روند و خودکشی دومین عامل اصلی مرگ جوانان در رده سنی 15 تا 29 سال به شمار می‌رود. در آمریکا هم اوضاع نامناسب است و در دهه گذشته آمار خودکشی جوانان 56 درصد افزایش داشته است.

متخصصان بر این باور هستند که شبکه‌های اجتماعی با پایش درست و محدود کردن فعالیت اکانت‌هایی که تفکر صدمه به خود یا خودکشی را ترویج می‌کنند، می‌توانند از شدت گرفتن این موج جلوگیری کنند.

دیجیاتو

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ