Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، اسرائیل چندین ماه است که کشورهای مختلف را به جنگ تهدید می کند و به بهانه های واهی، نقاط مختلفی را بمباران می کند؛ اقدامی که به نظر می رسد یکی از اهداف آن، پنهان کردن اختلافات شدید داخلی و انحراف افکار عمومی از آن است.

 

نخستین دیدار بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رقیب سیاسی‌اش در روز یکشنبه بی‌نتیجه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملاقات با هدف تشکیل کابینه و انتخاب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده بود.

 

بن‌بست سیاسی اسرائیل نه تنها در این دیدار به راه‌ حلی نرسید، بلکه اظهارنظرهای جسته و گریخته نشان داد وضعیت، دشوارتر از آن است که با یک ملاقات و مذاکره کوتاه، تکلیف روشن شود.

 

در آخرین انتخابات اسرائیل که در روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شد، هیچ یک از دو بلوک رقیب موفق نشدند اکثریت شصت کرسی پارلمان را به دست بیاورند.

 

انتخابات ماه سپتامبر، دومین انتخاباتی بود که برگزار شد و اگر حداقل شصت نماینده بر سر تشکیل دولت ائتلافی به توافق نرسند، اسرائیل از بن بست موجود خارج نمی‌شود و احتمالا انتخاباتی سوم در راه خواهد بود

 

برای دهه‌های متوالی، بلوک‌های سیاسی اسرائیل موفق می‌شدند، به تعداد کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه دست یابند اما این وضعیت در سال‌های اخیر تغییر کرده و با افزایش تشدد آرا، تشکیل بلوک‌های سیاسی موفق دشوارتر شده است.

 

بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو در حالی روبه‌روی هم نشستند که هر دو برای به قدرت نرسیدن طرف مقابل فعالیت قابل توجهی کرده‌اند و پس‌زمینه این جنگ قدرت، بر مذاکرات این دو سایه انداخته است.

 

به همین دلیل علاوه بر هوداران این دو حزب، گروه بزرگتر اطرافیان و متحدان استراتژیک بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس از آنها انتظار دارند از مواضع اصولی عقب ننشینند.

 

اصولا دعوای سیاسی اخیر و دو انتخابات (که پیش از موعد برگزار شدند) از آنجا آغاز شد که آویگدور لیبرمن، از راست‌گراهای سکولار در اعتراض به امتیازات افراطی‌ها از ائتلاف نتانیاهو خارج شد.

 

خدمت سربازی دوره ای است سه ساله و اجباری که اسرائیلی ها اعم از دختر یا پسر، بعد از پایان دبیرستان، باید آن را آغاز کنند.

 

اما دو گروه کاملا متفاوت از این قاعده مستثنی هستند:‌ اعراب اسرائیلی یا همان فلسطینی تبارها (به غیر از دروزی ها) و یهودیان حریدی (Ultra-Orthodox).

 

حریدی ها یا همان یهودیان ارتدوکس افراطی در محله های خاص خود زندگی می کنند.

 

این امتیاز در سال ۱۹۴۹ میلادی به این اقلیت اعطا شد.

 

طبق قانونی که آن زمان به نام قانون "تال" به تصویب رسید، از آنجا که مذهبی‌های یهودی ایجاد هرگونه کشور یهودی را خلاف اراده یهوه و نقض آموزه‌ها در مورد ظهور منجی می‌دانستند، با دریافت امتیازات ویژه حاضر شدند موجودیت اسرائیل را بپذیرند و درصدد نفی و نهی آن برنیایند.

 

یکی از امتیازات داده‌شده به یهودیان مذهبی، بر مبنای قانون "تال" معافیت از خدمت سربازی بود.

 

در زمان تصویب این قانون، شمار یهودیان ارتدکس در سرزمین های اشغالی ۴۰۰ تن بود اما اکنون این تعداد به ۷۰ هزار تن رسیده است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بنی گانتس جنگ قدرت اسرائیل بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد