Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@03:50:41 GMT

تاثیر سرما بر مشکلات قلبی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۹۱۹۸

یک متخصص قلب و عروق گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به خصوص بیمارانی که عروق کرونری آن‌ها درگیر است، باید در فصول سرما مراقبت‌های ضروری از خود داشته باشند. ناطقان: سید هاشم سزاواز درباره مشکلات و راهکارهای مراقبتی ناراحتی های قلبی در فصل سرما اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی سرما و گرما می‌توانند بر سلامت افراد اثرات بدی بگذارند و حتی ممکن است موجب مرگ آن‌ها هم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمستان عروق بدن به دلیل این که حرارت خود را از دست ندهند منقبض می‌شوند و کار قلب خسته، بیشتر خواهد شد.


وی در ادامه افزود: سرما با تشدید اسپاسم عروق و از طرفی با افزایش ترشح هورمون‌های سمپاتیک باعث بالا رفتن ضربان و انقباض عضله‌های قلب و بیشتر شدن کار آن می‌شود. فرد مبتلا  زمانی که در معرض هوای سرد قرار می گیرد، دچار آنژین قلبی که سبب بروز حمله یا سکته قلبی است، می شود.

این متخصص قلب و عروق درباره نشانه‌های سکته قلبی گفت: اولین علامت سکته قلبی درد، احساس ناراحتی و درد در قفسه سینه است که به طور ناگهانی ایجاد خواهد شد. درد به وجود آمده از مشخصات آنژین قلبی بوده با این تفاوت که شدیدتر و طولانی‌تر است و با استراحت و نیتروگلیسرین زیرزبانی بهبود نمی‌یابد و معمولا همراه با تنگی نفس، تهوع و تعریق خواهد بود. معمولا بیمار مضطرب، وحشت‌زده و بی‌قرار می‌شود. سکته‌های قلبی پس از یک فعالیت بدنی سنگین یا استرس عصبی و روانی بروز می‌کنند.

سزاوار متذکر شد: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند، به خصوص عروق کرونری آن‌ها درگیر است، باید مراقبت‌های ضروری را در فصول سرما بیشتر رعایت کنند. شرایطی که این افراد باید رعایت کنند این است که حتی‌الامکان در هوای خیلی سرد از منزل خارج نشوند. از فعالیت در هوای خیلی سرد پرهیز کنند. حتما از لباس‌های گرم و پوشش‌های مناسب استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: دفع پروتئین در ادرار نشانه چیست؟ / زیبایی صورت و داروی آلزایمر را از این ماده غذایی بخواهید

این متخصص قلب و عروق گفت: در این بین مبتلایان به بیماری قلبی باید در فصل سرما حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند و حتی‌الامکان هر سه تا پنج سال واکسن ذات‌الریه یا پنوموواکس را دریافت کنند. معمولا در این فصول آلودگی بیداد می‌کند، پس بهتر است از تردد در مکان‌های شلوغ و عفونی یا تماس با بیماران مبتلا به آنفلوانزا یا عفونت‌های مسری دوری کنند و جلوی مجاری تنفسی خود را در صورت فعالیت در هوای سرد با ماسک یا شال‌گردن گرم بپوشانند.

ساعت20//فصول سرما برای مبتلایان قلبی خطرناک است

وی درباره درمان این نوع عارضه در فصل سرما بیان کرد: مبتلایان به بیماری قلبی در صورت هرگونه عفونت یا تب بالا از خوددرمانی پرهیز کنند و در صورت شدت علائم به پزشک معالج مراجعه کنند. افرادی که در سنین میانسالی یا سن بالا هستند و سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند یا ریسک فاکتور‌های قلبی مثل استعمال سیگار یا دیابت و پرفشاری خون یا چربی خون، درد قفسه سینه یا تنگی نفس و تپش قلبی دارند قبل از فعالیت‌های بدنی چکاب قلبی انجام دهند و با اطمینان خاطر به فعالیت ورزشی بپردازند.

این متخصص قلب و عروق تاکید کرد: مصرف مایعات گرم و سوپ‌های سبک و کم‌چرب برای گرم نگه‌داشتن بدن درفصول سرما فراموش نشود. افراد مبتلا هرگز صبح زود برای ورزش یا دویدن از منزل خارج نشوند، زیرا وقتی فرد بیدار می‌شود، بدن در حالت استراحت نسبی بوده و در نتیجه وقتی فرد ناگهان شروع به ورزش کند، چون قلب آمادگی این فعالیت را ندارد، دچار خطرات ناگوار قلبی می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سرما ، مشکلات قلبی ، بیماری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرما مشکلات قلبی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید

ایتنا - می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ بررسی جدیدی نشان می‌دهد که باید پله را جایگزین آسانسور کنید.
محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، 24 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

به گزارش ایتنا، نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر سوفی پادوک، محقق دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیانگذار بیمارستان دانشگاه نورفولک، بریتانیا، می‌گوید: «اگر می‌خواهید از پله‌ها یا آسانسور استفاده کنید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به قلب شما کمک می‌کند. بالا رفتن از پله نوعی از فعالیت بدنی است. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای گنجاندن در برنامه‌های روزمره باشد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های 9 تحقیق شامل بیش از 480000 نفر را گردآوری کردند. مطالعات بدون در نظر گرفتن میزان سرعت و یا تعدادپله‌هایی که افراد صعود کرده‌اند جمع‌بندی شده است.

پادوک در بیانیه خبری گفت: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعات ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، مزایای بیشتری برای‌ سلامتی شما دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.»

محققان این یافته‌ها را روز جمعه در ESC Preventive Cardiology ، کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه کردند. یافته‌های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.
 

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!