Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شبکه سی.ان.ان روز جمعه سوم آبان ماه گزارش داد؛ دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته است: شاید زمان آن رسیده که کردها به طرف منطقه نفت‌خیز سوریه بروند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که قبلا تحت حمایت آمریکا قرار داشتند کنترل بخش وسیعی از شمال سوریه و همچنین حوزه‌های نفتی در جنوب را پس از شکست داعش بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه یگان‌های مدافع خلق و نیروهای سوریه دموکراتیک را به عنوان انشعابات حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) می‌داند؛ گروه مسلحی که بیش از ۳۰ سال است که در جنگ با ترکیه به سر می‌برد.

شعیب بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این باره اظهار داشت: بر خلاف آنچه در رسانه‌ها عنوان می‌شود آمریکایی‌ها هیچ‌گاه هدف خروج از منطقه را دنبال نکرده‌اند، اگر در استراتژی بلندمدت ایالات‌ متحده تقویت تمرکز بر شرق آسیا برای مهار چین و روسیه به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مطرح بوده اما پیشبرد این راهبرد به معنای ترک منطقه غرب آسیا نیست و در این قالب کلی به‌رغم تمام شعارهای مقامات امریکایی مبنی بر ترک منطقه عملا تمایلی به خروج ندارند، کما اینکه تا به امروز نیروهای‌شان از افغانستان، عراق و سوریه خارج نشده و همواره تلاش می‌کنند بر نقاط استراتژیک منطقه تسلط داشته باشند.

وی افزود: تسلط بر منابع نفت و گاز منطقه می‌تواند راهبردهای درازمدت آمریکا را تامین کند. بنابراین در حال حاضر علیرغم اینکه آمریکا در سوریه به صورت نمایشی اعلام کرده خارج می‌شود اما همچنان اهداف و مقاصد خود را به صورت نیابتی پیش می‌برند و اینکه ترامپ اعلام کرده کردها بر چاه‌های نفت مسلط شوند در همین مقوله می‌گنجد. آمریکا تلاش می‌کند با تسلط مستقیم و غیرمستقیم بر نقاط استراتژیک، بتواند تاثیرگذاری بر منطقه را افزایش دهد و زمینه بیشتری برای کنترل چالش‌ها، بحران‌ها و بازیگران منطقه را داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: تسلط بر منابع نفتی سوریه باید در دست دولت این کشور باشد و این چیزی نیست که آمریکا بتواند با آن کنار بیاید به همین دلیل و با توجه به اینکه شاید وجهه خوبی نداشته باشد که به صورت مستقیم بر چاه‌های نفت سوریه مسلط شوند، از نیروهای نیابتی استفاده می‌کند و کردها را به عنوان ابزار در دست خودشان گرفته‌اند. بعد از خیانت آشکاری که آمریکا در قبال کردها انجام داد و باعث تهاجم نظامی ترکیه شدند، اکنون دوباره برگشته و از کردها می‌خواهد به عنوان بازیگر نیابتی برای آنها ایفای نقش کند.

وی تاکید کرد: هدف ایالات‌ متحده این است که در وهله نخست دولت سوریه نتواند بر مناطق کردنشین و منابع نفتی حاکم شود و موضوع دیگر اینکه بازیگران بالقوه‌ای مثل ایران، روسیه و چین را از بازسازی مناطق آسیب‌دیده این کشور محروم کنند، یا دست کم مناقشه ایجاد کرده و هزینه حضور این کشورها را افزایش دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نفت امریکا سوریه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه