Web Analytics Made Easy - Statcounter

کردستانی، گفت: در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام (ضامن آهو) متخلف حرفه ای و سرشناس شهرستان که اقدام به ضرب و شتم محیط بان کرده بود با لاشه ۳ راس کل و بز وحشی دستگیر شد.

«کردستانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام (ضامن آهو)، متخلفین حرفه ای و سرشناس شهرستان که اقدام به ضرب و شتم محیط بان کرده بودند با لاشه ۳ راس کل و بز وحشی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت، افزود: متخلفین مذکور پس از ضرب و شتم مامور یگان محیط زیست با مقاومت مامور مواجه شده و در دام مامورین افتاد و مامور محیط زیست از ناحیه سر و صورت دچار ضرب دیدگی سطحی شده است.
وی، عنوان داشت: از متخلفین در شکارگاه کوه زیارت اسفندقه، لاشه ۳ راس کل بز وحشی به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار، ۳ دستگاه دوربین چشمی، ۹ تیر فشنگ برنو، ۳ تیر فشنگ چهارپاره و تعدادی فشنگ ساچمه کشف ضبط شد.
کردستانی، اظهار داشت: مراتب پس از کشف آثار و ادوات جرم و تنظیم صورت جلسه تخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت، اضافه کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر راس کل و بز وحشی معادل ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است، بنابراین متهمین باید مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به حساب دولت واریز کنند که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.
وی، ادامه داد: علاوه بر این متهمین در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم می شوند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد ماه صفر نماز جمعه پیاده روی اربعین خراسان جنوبي استان همدان رحلت پیامبر اسلام سالروز شهادت امام رضا ع دستگیری شکارچیان متخلف دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت