Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی خواست هیاتی از افراد مورد اعتماد خود را برای بررسی وضعیت کارگران خوزستان، اراک و قزوین به این استان‌ها اعزام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی خواست هیاتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان، اراک و قزوین اعزام کند تا گزارش های کارشناسی و دقیقی از از وضعیت کارگران در این استان‌ها تهیه و به رئیس قوه قضاییه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نامه خطاب به آیت الله رئیسی آمده است: حضور جناب عالی به عنوان ریاست قوه‌ قضائیه جان تازه‌ای به کنشگران انقلابی در پیگیری عدالت بخشید و جریان‌های دانشجویی نیز به تبع از اقدامات مثبت جناب عالی حمایت کرده اند. لکن به نظر می‌رسد بهترین حمایت از حضرتعالی و رویکردهای جدید قوه قضائیه یادآوری بعضی از اشتباهات است که متاسفانه سهوا یا عمدا صورت می‌گیرد و در هر دو صورت بخشودنی نیست و نیاز به پیگیری جدی دارد.   در ادامه این نامه تاکید شده است: همانطور که به خوبی مطلعید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در ششم تیرماه 97 در دیدار مسئولین قضایی نکات مهمی را ایراد فرموده اند. ایشان در این دیدار با اشاره به موضوع مهم افکار عمومی و لزوم جلب اعتماد مردم و ضعف قوه قضائیه در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی رهنمودهای جامع و کاملی را مطرح نموده اند که شایسته است در دوران ریاست حضرتعالی به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.   این تشکل دانشجویی در ادامه نامه با اشاره به جایگاه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: امروز بخش مهمی از بار مواجهه با افکار عمومی و اعتماد سازی پیرامون فعالیت های قوه قضائیه بر دوش سخنگوی قوه قرار گرفته است در حالی که متاسفانه ایشان گاه گاه با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه خود موجب لطمه زدن به آبروی قوه قضائیه می گردند. سخنگوی محترم قوه‌ قضاییه اخیرا در پی سلسله اظهار نظرهایی عجیب که به نظر می رسد با رویکرد جناب عالی نسبت به مسائل کارگری نامتجانس است، در ارتباط با کارگران هفت تپه مطالبی گفته اند که به هیچ وجه قابل اغماض نیست. ایشان ضمن اکتفا به تکذیب دستگیری نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در راه دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با استناد به سخنان مالک شرکت فرموده اند که اینها اصلا مدافع حقوق کارگران نبوده اند بلکه اینها مانعی بر خط تولید کارخانه بوده و با شکایت مالک کارخانه دستگیر شده اند. این سخنان که به نظر می رسد نتیجه گزارشات مسئولین قضایی استان خوزستان باشد به هیچ وجه نزد افکار عمومی قابل قبول و پسندیده نیست و استناد به سخنان مالک شرکت هفت تپه که بدون شک در پرونده نی شکر هفت تپه متهم است تعجب برانگیز و نابخشودنیست.   بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه یادآور شد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد منصوب فعلی حضرت عالی در جایگاه سخنگوی قوه در بسیاری از موارد از جمله مورد فوق در حال باز تولید مطالب غیرکارشناسی می‌باشند ما به عنوان اعضای بسیج دانشجویی از شما درخواست داریم که به وضعیت سخنگوی فعلی قوه‌ قضائیه رسیدگی جدی بفرمایید.   در پایان این نامه تاکید شده است: از جناب عالی انتظار می رود که هیاتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولین قضایی این استان ها که متاسفانه عملکردی نامناسب و برخلاف نظر مقام معظم رهبری پیرامون اقدام انقلابی در قوه‌ قضائیه داشته‌اند تهیه و برای احقاق حق خدمت شما ابلاغ گردد.     موفقیت و توفیق روز افزون حضرتعالی  و همه مسئولان خدوم نظام مقدس اسلامی را از ذات مقدس خداوند خواستاریم.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوان عالی کشور برگزار و حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی راد به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی نیا تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: زیارت مردم این استان توفیقی بزرگی است و ما خودمان را مدیون شهدا و عزیزان متولی امنیت در این استان میدانیم که اگر نبودند این پاسداران و صیانت کنندگان از امنیت کشور و مردم، وضعیت ما به گونه‌ای دیگر بود.

وی افزود: همه مؤلفه‌های پیشرفت یک جامعه و ترقی یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت این امر حیاتی را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد بخشی از آن‌ها توسط مسؤولان امنیتی و اطلاعاتی به اطلاع مردم می‌رسد و بسیاری نیز اطلاع رسانی نمی‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمن در ناامید کردن مردم اتاق‌های فکر بسیار زیادی در حال فعالیت دارد، اما دشمن از نظام جمهوری اسلامی چنان سیلی خورده که هنوز گیج است و در حال تجزیه و تحلیل این موضوع است که این افتخار منشأ آن همین انقلاب عظیم و تربیت یافتن در مکتب قرآن و اهل بیت (ع)، است.

وی با بیان اینکه قریب سی و پنج سال است که مقام معظم رهبری پرچمدار انقلاب اسلامی هستند، گفت: پیشرفت عظیمی که نصیب ملت شده محصول فکر و اندیشه جوانان ما است ملت رشید و توانمند ما فوق آنچه که می‌توانیم استحقاق خدمت دارند و ما مسئولان در تمامی حوزه‌ها وظیفه داریم آنچه که در توان هست صادقانه و مخلصانه در خدمت مردم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: عدالت تنها منحصر به یک دستگاه قضائی نیست در نظامی که مبتنی بر احکام الهی است همه دستگاه‌ها باید مجری عدالت باشند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضائی به اعتبار اینکه متولی امر قضا بوده و مرجع مردم برای رفع تظلم خواهی است باید خودش عدالت را به بهترین شکل برقرار کند.

وی با اشاره توجه به وضعیت معیشتی مردم نیز گفت: مشکلات اقتصادی زیاد است و سه منشاهای زیادی از جمله منشأ خارجی و تحریم دارد که بیشتر به آن دامن میزند، اما ما باید زمینه مشارکت مردم را در فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به مسئولان قضائی گفت: وظیفه دارید در سطح استان بررسی کنید و گره‌های حقوقی و قضائی در امر تولید را پیگیری کنید.

پرونده قضائی هشت مهر در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

رئیس دیوان عالی کشور در این مراسم در رابطه با پرونده قضائی هشت مهر زاهدان گفت: پرونده قضائی هشت مهر در زاهدان مسیر درست خود را طی کرده حکم آن صادر شده به حکم اعتراض شده و در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری گفت: دقت در رسیدگی زمان می‌برد و ما باید تلاش کنیم زمان را به حداقل برسانیم، پرونده مسیر خود را طی کرده حکم صادر شده به حکم اعتراض شده در دیوان عالی کشور است که با اولویت پیگیری آن را می‌کنیم و دستور اولویت خواهیم داد.

وی گفت: شرایط کشور ما به گونه‌ای است که همه باید در راستای توسعه کشور گام برداریم، اما عده‌ای با استفاده از تریبون‌های که دارند حرف‌های می‌زنند که دشمن شاد کن است بدانند نظام جمهوری اسلامی تثبیت شده و منتهی به ظهور بقیه الله خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: تریبون دارها بدانید مطمئن باشید این نظام مورد به توجه عامه مردم است بنابراین باید طرز تفکرات خود را تغییر دهید قدرت نظام جمهوری اسلامی اسرائیل را به ذلت کشاند.

کد خبر 6087868

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر