Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه امام رضا علیه السلام با سیاست معصومانه خود تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند، گفت: این مسئله برای سیاستمداران امروز ما درس است که مراقب نقشه های دشمن باشند؛ چرا که ممکن است آنان در مجامع بین المللی از یک کلمه حرف سوء استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا غیاثی کرمانی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت امام رضا علیه السلام گفت: سالروز شهادت این امام بزرگوار فرصت مناسبی است برای بازخوانی پرونده درخشان زندگی آن حضرت به ویژه در بعد سیاسی و برخورد ایشان با حاکمان زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دعوت امام رضا علیه السلام از مدینه به مرو به چند منظور صورت گرفت، تصریح کرد: این دعوت به این منظور بود که مدینه از وجود امام علیه السلام خالی شود و به نوعی مرکز قدرت تشیع از کسی که کانون مبارزه است خالی شود.

این کارشناس مسائل مذهبی ضمن اشاره به اینکه منظور دیگر دعوت امام به مدینه این بود که تحرکات امام رضا علیه السلام نسبت به شیعیان تحت نظر حکومت مرکزی باشد، افزود: مأمون با پیشنهاد ولی عهدی و خلافت در تلاش بود که به شیعیان و مبارزین القاء کند که زمانی که امام شما در دستگاه حکومت است شما هیچ مجوزی برای مبارزه با حکومت ندارید.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی ادامه داد: بر این اساس مأمون می خواست تا شورش های احتمالی بین شیعیان را سرکوب کند؛ اما شاهد بودیم که امام رضا علیه السلام سیاستمدارانه تمامی این مسائل را خنثی کردند.

وی بیان کرد: امام رضا علیه السلام مسیر حرکت خود را به گونه ای تغیر دادند که از شهرهای مهمی چون نیشابور عبور کنند تا مردم بتوانند با امام علیه السلام و کلام ایشان آشنا شوند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حدیث بیان شده سلسله الذهب از امام رضا علیه السلام ابراز کرد: امام علیه السلام با بیان این حدیث بر مسئله امامت تأکید داشتند تا خود را به عنوان ولی معرفی کنند که این مسئله مبارزه با حاکمان و دستگاه های جور است.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی با بیان برخی از معجزات امام رضا علیه السلام عنوان کرد: با حضور امام علیه السلام در مرو، مأمون پیشنهاد ولی عهدی را مطرح کرد و این در حالی بود که امام می دانستند که هدف او از بیان این پیشنهاد چیست.

وی اظهار کرد: امام رضا علیه السلام پیشنهاد ولی عهدی را قبول نکردند؛ اما مأمون حضرت را تهدید کردند که اگر قبول نکنید کاری که با جد شما امام حسین علیه السلام انجام شد با شما خواهد شد.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام با شروطی ولی عهدی را پذیرفتند، گفت: امام علیه السلام عنوان کردند که من در هیچ کاری که مربوط به دولت و حکومت است دخالت نخواهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی با تأکید بر اینکه امام رضا علیه السلام با سیاست معصومانه خود تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند، ابراز کرد: این مسئله برای سیاستمداران امروز ما درس است که مراقب نقشه های دشمن باشند؛ چرا که ممکن است آنان در مجامع بین المللی از یک کلمه حرف سوء استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما نیز باید امروز تمامی حرکات و سخنانمان سنجیده باشد و امروز تجلی امامت امام رضا علیه السلام ولایت فقیه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است

شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به جایگاه امام صادق(ع) میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: امام صادق و امام باقر علیهما السلام به درجات مجتهد مطلق رسیده بودند که در نزد اهل سنت دارای جایگاه ویژه ای بوده و هستند؛ ایشان خدمات ارزنده ای به مذاهب اسلامی داشته اند.

شیخ افرا، افزود: یکی از علماء اهل سنت کتابی به نام "العلماء و الحکام" را مرقوم کرده است که در این کتاب اسامی بسیاری از علما را ذکر کرده و در رأس این علما نام امام جعفر صادق علیه السلام ذکر شده است در حالی که عبدالعزیز بدری از علمای اهل سنت هستند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: امام ابوحنیفه، امام شافعی، امام احمد بن حنبل و امامان دیگر اهل سنت به عنوان مرجع تقلید برای مسلمانان اهل سنت تلاش کرده اند، اما یکی از بزرگوارانی که در اعلمیت و دانش و خدمت به مسلمین و اسلام معروف است، امام جعفر صادق علیه السلام است و همچنین ما باید به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و بعد از ایشان به اهل بیت علیهم السلام اقتدا کنیم، زیرا آنان مرجع برای امت اسلام هستند.

نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت بوشهر در پایان تأکید کرد: بزرگان ما می فرمایند، اگر شما به دنبال دین و علم هستید به گذشتگان رجوع کنید، امام جعفر صادق علیه السلام برای تمام مسلمانان مورد احترام خاص هستند.
 
انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد(ع)
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟