Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پرونده قتل عمد با تلاش شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه به سازش و گذشت از طرف خانواده‌ی مقتول ختم شد. تاریخ انتشار: 10:07 - 07 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۷۹۸

جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه و رئیس ستاد تالیف قلوب در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: در سال ۱۳۸۹ قتل پس از درگیری و نزاع بین قاتل و مقتول پس از مصرف مواد مخدر، رخ می‌دهد که با شکایت اولیاء دم پرونده پس از رسیدگی‌های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجری ادامه داد: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تایید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام محکوم علیه، این پرونده به دستور دادستان کرمانشاه، در سال ۱۳۹۴ جهت ایجاد مصالحه به ستاد تالیف قلوب شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه ارجاع و اعضاء این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه در ادامه افزود: همکاران ستاد تالیف قلوب با تشکیل جلسات صلح و سازش در منزل مقتول، با استعانت از خداوند منان و با تلاش‌های شبانه روزی موفق به اخذ رضایت بی قید و شرط اولیاء دم شده شده و اولیاء دم با مراجعه به شهرستان کرمانشاه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام نمودند و پرونده مختومه گردیدو محکوم علیه نادم نیز از زندان آزاد شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه تصریح کرد: تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده‌های مصالحه یکی دیگر از دستاورد‌های این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان است.

تجری با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، و اعضای ستاد تالیف قلوب شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه که با توکل و تعهد و عزمی راسخ در انجام سازش در قتل گام‌های موثری در استان برداشته و از کلیه‌ی عزیزانی که این مجموعه را حمایت می‌نمایند تقدیر و قدردانی نمود.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورا های حل اختلاف حقوقی و قضایی حکم قصاص قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی