Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام مریدی روز سه شنبه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز دوشنبه در مدت یک ساعت ۶۰ میلیمتر بارندگی در اهواز را شاهد بودیم که این میزان بارندگی حجم زیادی برای شبکه فاضلاب اهواز به حساب می‌آید چراکه این شبکه فقط توان پاسخگویی ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی را دارد و اگر میزان بارش بیشتر شود شبکه فاضلاب جوابگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تاکید کرد: لازم و ضروری است برای اهواز شبکه آب‌های سطحی اجرا شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز با اشاره به آخرین وضعیت مناطق مختلف اهواز بیان کرد: در بارندگی روز گذشته تمامی ایستگاه‌های پمپاژ فعال بودند و در تمامی ایستگاه‌های پمپاژ ژنراتور قرار دارد علاوه بر این دیشب به همراه شهردار اهواز و مدیر کل مدیریت بحران استان از تمام مناطق اهواز بازدید شد و در حال حاضر باید پاکسازی از سوی شهرداری صورت گیرد.

وی منطقه شلنگ آباد و شهرک دانشگاه را از جمله نقاط حاد اهواز در مساله آبگرفتگی عنوان کرد و گفت:  در زمان بارندگی اکیپهای آبفا به مناطق مختلف به ویژه  نقاط حاد اعزام شدند در حال حاضر نیز اکیپها در این منطقه ها حضور دارند.

مریدی بیان کرد: خوشبختانه در بارندگی روزگذشته برخی نقاط حساس اهواز مانند کوی انقلاب، سه راه خرمشهر که هر ساله با مشکل رو به رو بودند تقریبا در این بارندگی مشکل خاصی نداشتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حال تقویت خروجی‌های ایستگاه‌های پمپاژ هستیم و در ایستگاه الهادی یک خط ۲ قلو در حال اجرا است.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز گفت: هم اکنون در مناطق کیان، شلنگ آباد، خشایار ماموران فاضلاب مشغول فعالیت هستند، در کوی مشعلی نیز نشست فاضلاب داشتیم که همچنان نیروها در حال رفع مشکل هستند و تمام سعی ما این است در بارندگی های پیش رو مشکلات کمتر شود.

وی بیان کرد: اهواز  دارای ۱۷۶ ایستگاه پمپاژ فاضلاب و دارای ۲۸۰ نیرو در بخش فاضلاب است که در این بارندگی تمامی نیروها به مناطق مختلف شهر اعزام شدند.

به گزارش ایرنا بارش باران از عصر روز دوشنبه در اهواز آغاز شده است و به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان موج های دیگر بارش نیز در راه اهواز هستند، از نخستین دقایق شروع بارندگی تردد در خیابان های شهر اهواز به دلیل آبگرفتگی با مشکل مواجه شد.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر مملو از آب باران و فاضلاب شود که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر نیز شد.

در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان باتوجه به بارش باران برای اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان‌ها حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب آبگرفتگی معابر بارش باران خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام، اظهار کرد: آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین خدمات زیرساختی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در استان داریم، گفت: شبکه آب و فاضلاب استان در حوزه زیرساختی و توزیع، دچار فرسودگی است به طوری که علاوه بر هدررفت آب، خدمات‌رسانی را در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

محمدی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آب و فاضلاب استان در راستای رفع مشکلات و توسعه خدمات، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر , طراحی و در حال اجرا است که امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح پیش از موعد این طرح‌ها، در راستای ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌های ایلامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی، گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده است، اقدامات خوبی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و احداث مخازن انجام شده و با تکمیل تصفیه خانه آب و اختصاص اعتبار در سال جاری، امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی، یادآور شد: در سال جاری در قالب این پروژه، آبرسانی به ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تا کنون، آبرسانی به ۴ روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستا‌ها مرتفع خواهد شد.

 محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم، گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب در استان انجام شده است اما مشکلاتی در شبکه های فرسوده زیرساختی شبکه‌های آب و فاضلاب در استان به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

 معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم، گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی افزود: موفقیت جز با تلاش، کوشش، همکاری و همیاری همه نیروها حاصل نمی شود که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمندسازی شبکه. کاهش آب بدون درآمد در شهرها و مخصوصا در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، سرلوحه برنامه های استان قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است