Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:01:21 GMT

هکر یکی از سایت‌های دولتی ‌شیراز دستگیر شد ‌

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۶۰۳

هکر یکی از سایت‌های دولتی ‌شیراز دستگیر شد ‌

سرپرست پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری یک هکر ۲۰ ساله خبر داد. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس سرهنگ دوم حشمت سلیمانی اظهار داشت: با بررسی و رصد مستمر کارشناسان پلیس فتای استان، هکر یکی از سایت‌های دولتی که اقدام به ورود غیر مجاز و مخدوش کردن آن سایت کرده بود، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از دستگیری و بررسی فنی تجهیزات این متهم مشخص شد که متهم قبل از این، چند مورد از سایت‌های داخلی و خارجی را نیز مخدوش کرده که با اقدام به موقع کلیه اطلاعات این سایت‌ها به حالت اولیه خود برگشت. 

سرپرست پلیس فتای استان فارس از دارندگان سایت‌های اینترنتی و به ویژه سازمان‌ها و ادارات که دارای سایت اینترنتی هستند، درخواست کرد در صورت بروز هر گونه حمله سایبری یا هک، مراتب را به پلیس فتا اعلام کنند. 

سرهنگ سلیمانی از شهروندان درخواست کرد که در صورت بروز هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس 07121827804 اعلام کنند. 

کشف محموله قاچاق 20 میلیاردی در شیراز

سرهنگ فرج شجاعی، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: با تلاش مأموران انتظامی یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن 20 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد.

وی در توضیح این خبر گفت: مأموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی‌های شهر شیراز، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

شجاعی افزود: در بازرسی از این خودرو مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق شامل 9 طاقه پارچه، 3 هزار و 873 عدد قفل، مقادیر زیادی لوازم آشپزخانه، 12 دستگاه سشوار، 590 شارژر تلفن همراه، یک هزار ثوب پوشاک، 330 عدد ماسک، 3 هزار و 400 عدد تیغه سنگ فرز، یک هزار و 500 عدد بلبرینگ و 20 هزار میخ قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۳ دستگاه آزمایشگاهی خارجی قاچاق به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در بازرسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی از یک آزمایشگاه در شهرستان نجف‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده میدانی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان نجف‌آباد مشخص شد فردی در حال ساخت و راه‌اندازی یک شرکت تولیدی مربوط به تجهیزات پزشکی بوده و اقدام به انبار کردن تعدادی دستگاه آزمایشگاهی به‌صورت انبوه کرده است که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات تخصصی و با شناسایی محل مورد نظر، مأموران انتظامی به همراه کارشناسان سازمان غذا و دارو به آنجا اعزام و طی بازدید و بازرسی به عمل آمده موفق به کشف ۳ دستگاه آزمایشگاهی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های قاچاق کشف شده برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: با شناسایی فرد متخلف، اقلام کشف شده تحویل سازمان غذا و دارو و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل که در حال رسیدگی است.

کد خبر 751165

دیگر خبرها

  • اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران
  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد