Web Analytics Made Easy - Statcounter

کردهای سوریه اعلام کردند که قبل از عملیات آمریکا از لباس بغدادی آزمایش DNA گرفته بودیم.

یکی از فرماندهان نیروهای "سوریه دموکراتیک" اعلام کرد که این نیروها پیش از انجام عملیات آمریکا برای نابودی سرکرده داعش، با انجام آزمایش DNA هویت وی را تأیید کرده‌ بودند.

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، "پولات جان"، از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سخنانی به جزئیات عملیات نیروهای یگان ویژه آمریکا برای نابودی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره اظهار کرد: نیروی مخفی ما که توانست به بغدادی دسترسی پیدا کند، همچنین موفق شد که لباس زیر وی را برای آزمایش DNA و تأیید ۱۰۰ درصدی اینکه شخص مورد نظر بی‌تردید همان خود بغدادی است، به دست آورد.

پولات در ادامه تصریح کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک برای تعقیب و زیر نظر گرفتن بغدادی از نزدیک، از ۱۵ مه با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همکاری داشته‌اند. نیروی مخفی ما توانست به خانه‌ای که سرکرده داعش در آن مخفی بود برسد. وی هر بار محل زندگی‌اش را تغییر می‌داد.

این مقام کرد ادامه داد: عملیات آمریکا برای نابودی سرکرده داعش در نتیجه تلاش‌های قابل توجه اطلاعات نیروهای سوریه دموکراتیک موفقیت آمیز بود و نیروی مخفی ما در ارسال مختصات، هدایت حملات هوایی و موفقیت این عملیات تا آخرین لحظه درگیر بود.

وی همچنین با اشاره به عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال سوریه، تدکید کرد، حمله ترکیه باعث تاخیر در عملیات تعقیب و نابودی بغدادی شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم

نیروهای مسلح یمن سه شنبه شب لحظه حمله به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره یمن، این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد امروز هدف حمله قرار گرفت.

در همین راستا، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.

وی افزود: ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم