Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:05:45 GMT

یونکر: عدم دخالت من در همه پرسی برگزیت خطا بود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۸۳۳

یونکر: عدم دخالت من در همه پرسی برگزیت خطا بود

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا این را خطا دانست که قبل از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس در این فرآیند دخالت نکرد. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپایی که به زودی باید این مسئولیت خود را به "اورزولا فون در لاین" آلمانی واگذار کند در گفتگویی با یک رسانه آلمانی به مسئله برگزیت پرداخته و در این باره ابراز تاسف کرد که قبل از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس در این فرآیند دخالت نکرد و این را یک خطا ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونکر همچنین گفت که من به درخواست دولت انگلیس گوش دادم که به من گفت بهتر است در این بحث های سیاست داخلی دخالت نکنم. وی افزود: قبل از همه پرسی برگزیت دروغ های زیادی پخش شد که صدایی مثل من نیاز بود تا این دروغ ها را با استدلال های درست نقض کند.

رئیس کمیسیون فعلی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه من همواره درباره برگزیت متاسفم همچنین گفت که من اعتقاد ندارم که برگزیت در اروپا ( از طرف کشور دیگری) تقلید شود. میزان موافقت با اتحادیه اروپا در همه کشورهای اروپایی از جمله انگلیس افزایش پیدا کرده است، بنابراین شوک حاصل از همه پرسی برگزیت عواقب مثبتی هم داشته است.

مسئله برگزیت به کلاف سر درگمی در اتحادیه اروپا تبدیل شده که گویا پایانی برای آن پیش بینی نمی شود.

تاریخ برگزیت تا به حال دوبار به تعویق افتاده و قرار بود در 31 اکتبر (9 آبان ماه) انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود.

اما درست در آخرین روزهای باقی مانده تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هرج و مرج ایجاد شده سبب شد تا "دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا روز دوشنبه اعلام کند که اتحادیه اروپا با تعویق «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن ماه)  موافقت کرده است.

اتحادیه اروپا با «تمدید انعطاف‌پذیر» برگزیت موافقت کردموافقت اتحادیه اروپا با به تعویق افتادن برگزیت تا 31 ژانویه 2020احتمال موافقت اروپا با به تاخیر افتادن برگزیت

تاسک گفت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کردند با درخواست انگلیس برای تمدید انعطاف‌پذیر برگزیت تا 31 ژانویه 2020 موافقت کنند.» به نوشته  خبرگزاری رویترز «تمدید انعطاف‌پذیر» به معنی آن است که اگر پارلمان انگلیس توافق برگزیت را زودتر به تصویب برساند، خروج انگلیس زودتر از این تاریخ محقق خواهد شد.

نمایندگان پارلمان انگلیس در یک رأی‌گیری هفته گذشته به کلیات طرح «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت داد اما با جدول زمان‌بندی فشرده او برای این کار مخالفت کرد.

جانسون قصد داشت تا توافق جدیدی را که یک هفته قبل‌تر به تصویب شورای اروپا رسید در پارلمان به رای بگذارد.

نخست‌وزیر انگلیس شنبه هفته گذشته مجبور شد علی‌رغم خواست خود از سران اتحادیه اروپا بخواهد اجرای برگزیت را به تعویق بیندازند.  این در حالی است که جانسون چند ماه پیش گفته بود ترجیح  می‌دهد بمیرد اما خواستار تعویق برگزیت نشود.

یونکر در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اعلام کرد که بعد از پایان دوران ریاست بر کمیسیون اروپایی می خواهد کتابی درباره اروپا بنویسد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا