Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:31:14 GMT

آمریکا: جسد «البغدادی» را به دریا انداختیم

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۹۷۶

آمریکا: جسد «البغدادی» را به دریا انداختیم

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، بقایای جسد سرکرده گروهک تروریستی داعش را پس از تأیید هویت از طریق آزمایش «دی.ان.ای» به دریا انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه شب اطلاعات جدیدی از عملیات ادعایی نیروهای آمریکایی برای کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی «داعش» منتشر کرد.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت، پس از عملیات نیروهای ویژه این کشور در شمال‌غرب سوریه که آن‌طور که واشنگتن می‌گوید به کشته‌شدن البغدادی منجر شد، جسد مثله‌شده سرکرده داعش به‌سرعت «به یک مکان امن برده شد تا با یک آزمایش دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.ای هویت او تأیید شود». میلی همچنین گفت، جسد ابوبکر البغدادی پس از تأیید هویت به دریا انداخته شد.

بیشتر بخوانید:

منتظر فیلم عملیات قتل «ابوبکر البغدادی» باشیم رونمایی ترامپ از تصویر سگ شرکت کننده در عملیات کشتن البغدادی روایت نیویورک تایمز از تناقض اظهارات ترامپ درباره هلاکت ابوبکر بغدادی مرگ البغدادی رسانه‌های غربی را رسوا کرد

میلی افزود، جسد البغدادی پس از تشریفات اسلامی، به دریا انداخته شده است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا البته به دریایی که گفته شده جسد البغدادی آن انداخته شده، اشاره ای نکرد. 

مقام‌های دولت پیشین آمریکا نیز گفته بودند جسد «اسامه بن لادن» سرکرده گروهک تروریستی «القاعده» که ادعا کردند سال ۲۰۱۱ توسط آنها کشته شده، به دریا انداخته‌اند.

مارک میلی می‌گوید با آنکه از عملیات، روند تأیید هویت و همچنین بقایای جسد البغدادی تصاویر و فیلم‌های بسیاری تهیه شده اما آنها فعلا قصد ندارند آن را از حالت «طبقه‌بندی شده» خارج کنند. میلی گفت: «ما در حال حاضر برای انتشار آن آمادگی نداریم».

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت، انتشار «بخش‌هایی خاص» از عملیات کشتن البغدادی را بررسی می‌کند. دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هیچ‌وقت مستندات تصویری از عملیات ادعایی کشتن بن لادن را به بهانه ایجاد «خطر برای امنیت ملی» آمریکا منتشر نکرد.

نشریه «نیوزویک» روز یکشنبه گذشته، به نقل از یک مقام آمریکایی از مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش در «عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا» خبر داد.

شامگاه یکشنبه نیز ترامپ در یک نشست خبری‌ رسماً ادعا کرد واشنگتن در یک عملیات ویژه موفق شده است البغدادی را در شمال غرب سوریه از بین ببرد. به گفته او البغدادی با منفجر کردن جلیقه‌اش، خود و سه فرزندش را کشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم ابوبکر البغدادی آمریکا جسد دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد اسرائیل طی روزهای گذشته برنامه‌های خود در خصوص تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از عملیات احتمالی در این منطقه را با آمریکا در میان گذاشت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دیدگاه واشنگتن مبنی بر اینکه انجام چنین عملیاتی جان بسیاری از افراد غیرنظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد تغییر نکرده است.

آمریکا علی‌رغم ابراز مخالفت‌های رسانه‌ای با اقدامات اسرائیل در جنگ غزه تا کنون اصلی‌ترین حامی این رژیم در این جنگ و یکی از عوامل کش‌دار شدن درگیری‌ها بوده است.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

مقام‌های مورد استناد آسوشیتدپرس گفته‌اند که طرح تخلیه غیرنظامیان که اسرائیل آن را با آمریکا به اشتراک گذاشته هنوز نهایی نشده و هر دو طرف بر سر ضرورت ادامه رایزنی‌ها توافق کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران
  • (عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس