Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کیانی راد سه شنبه با اشاره به ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی و ماده ۵۵۳ قانون آئین دادرسی کیفری و شرایط استفاده از پابند الکترونیکی اظهار داشت: ماده ۶۲ از قانون مجازات اسلامی که در خرداد ۱۳۹۲ ابلاغ شده است مقرر می‌دارد در جرائم تعزیری از درجه پنج تا درجه هشت، دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط مقرر در تعویق مراقبتی، محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دادستان شادگان گفت: در ماده ۵۵۳ قانون آئین دادرسی کیفری مقرر شده در جرائم مشمول نظام نیمه آزادی و آزادی تحت نظارت سامانه‏ های الکترونیکی، قاضی اجرای احکام کیفری می‌تواند پس از وصول گزارش شورای طبقه‌بندی زندان و نظر مددکاران اجتماعی معاونت اجرای احکام کیفری، به دادگاه صادرکننده حکم، پیشنهاد اجرای نظام نیمه آزادی و آزادی تحت نظارت سامانه‏ های الکترونیکی را طبق مقررات به دادرسی الکترونیکی دهد و مطابق تصمیم این دادگاه اقدام کند.

برابر قانون منظور از جرائم تعزیری از درجه پنج تا درجه هشت جرائمی است که مجازات آن حبس کمتر از پنج سال، جزای نقدی تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال و محرومیت از حقوق اجتماعی تا سقف ۱۵ سال است.

کیانی راد تصرح کرد: بر این اساس کسانی که مشمول حبس تا پنج سال هستند با داشتن شرایط مقرر و پیشنهاد دادستانی یا قاضی اجرای احکام کیفری از دادگاه صادر کننده رای قطعی و در صورت موافقت دادگاه می‌توانند تحت نظارت این سامانه قرار گیرند.

دادستان شادگان ضمن دعوت شهروندان به رعایت قوانین و مقررات در این حوزه قضایی گفت: یکی از معضلات زندانی شدن فرد،  آسیب به کانون خانواده است . وقتی نان آور خانواده‌ای راهی زندان می‌شود دیگر اعضای خانواده دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد و در معرض آسیب‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی افزود: اجرای قوانین مفید پیرامون آزادی تحت نظارت سامانه‌‏های الکترونیکی باعث کاهش هزینه‌ها و آسیب‌ ناشی از تحمل کیفر نسبت به خانواده زندانیان و کاهش هدفمند جمعیت کیفری می شود.

کیانی راد گفت: بعنوان مدعی العموم تمامی تلاش خود را برای آسایش و امنیت مردم این شهرستان انجام خواهیم داد و امیدواریم با اجرایی شدن طرح پابند الکترونیکی شخص تحت نظر علاوه بر سپری کردن حبس خود در کنار خانواده بتواند معیشت و آسایش خود و خانواده را به ارمغان بیاورد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شادگان دادستان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است

یک روزنامه نگار مشهور اسرائیلی فاش کرد، نتانیاهو این روزها شرایط بدی را به دلیل احتمال صدور حکم بازداشتش از سوی دادگاه کیفری لاهه پشت سر می‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بن کاسپیت خبرنگار چند رسانه اسرائیلی از جمله شبکه 12 این رژیم به نقل از منابع خود خبر داد، نتانیاهو این روزها به شکلی کاملا غیر عادی وحشت زده و متشنج است، او به شدت از احتمال صدور حکم بازداشتش توسط دادگاه عالی کیفری لاهه وحشت زده شده است و از اینرو طی روزهای اخیر ماراتونی از مکالمات تلفنی را برای فشار بر کلیه طرف‌های تاثیر گذار در این مسئله انجام داده است که در این میان به شکل ویژه‌ای این تماس‌ها به بایدن ختم می‌شوند.

به گفته این خبرنگار نتانیاهو به شدت به دنبال آن است که تا به شکل غیر مستقیم اما به هر شکل ممکن بر رئیس جمهور آمریکا در این رابطه فشار وارد کند.

با این حال برخی از افراد مطلع اعلام می‌کنند که این حکم بازداشت صرفا به نتانیاهو ختم نمی‌شود بلکه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش را هم شامل خواهد شد که در صورت صدور زلزله بی سابقه‌ای را به وجود خواهد آورد.

بن کاسپیت در بخش دیگری از این خبر که در صفحه خود در ایکس منتشر کرد به خوانندگانش خبرداد که نتانیاهو خوب می‌داند که صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری لاهه یک حکم سرنوشت ساز است و می‌تواند او را به فردی مطرود برای باقی عمرش تبدیل کند، از اینرو طی روزهای هفته گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی به کار بست و حتی شاید علت نرمش اعلام شده در رابطه با پرونده اسرا هم بی ارتباط با فراهم کردن زمینه پایان جنگ و نجات نتانیاهو از این امر نباشد، گرچه دفتر نخست وزیر اسرائیل آن را تکذیب می‌کند.

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران